Vi är bara sjuka här :(

Agnes har feber igen.. ska hon aldrig få bli frisk hon heller??
I fem månader har hon varit sjuk nu.. aldrig blivit av med hostan. Jag fattar inte hur!
Pratade med sjukvårdsrådgivningen idag då A nästan var otröstbar, och fick faktiskt prata med den bästa sköterskan jag pratat med nån gång.
Hon var så lugn och förstående och förklarade så mycket. Hon svarade på en massa frågor som jag inte ens visste att jag hade :D

Hon berättade att man inte skulle ge hostmedicinen innan läggdax eftersom det först verkade ett tag, och sen behövde man börja hosta upp slemmet, så då skulle hon behöva vakna för att fixa det, osv. Ingen som sagt förut!

Hon sa också att man skulle ge vatten en stund innan dom åt mat, så om dom fick kraftig hosta så skulle den komma innan maten och då slapp dom spy upp maten (vilken tydligen kan hända ganska ofta för små barn)

Och så sa hon att hon inte tyckte att vi skulle ge medicinen om vi inte kände att vi måste, det är trots allt morfin i! Och det är ju det jag har sagt hela tiden.. att det inte känns bra att fortsätta ge det SÅHÄR länge..
Dessutom så tar det ju inte bort hostan utan tunnar ut det om det har fastnat. Och om det låter rossligt så är det löst slem så då kommer det upp med lite vatten ändå. Ingen som sagt heller ju!
(dessutom så ifrågasatte förra sköterskan mig när jag sa att vi slutat med medicinen och tyckte det var dumt av oss.)
Och nu sa den här tjejen att meducinen INTE tar bort hostan, utan bara tunnar ut slemmet. Sååå...

Med mycket mera. Hon var suuuper!

Agnes sov ett tag vid 16, i min famn.. sen fick hon en alvedon, slukade potatis- o purjosoppa och sen har det varit full fart.. trots feber! :)

Tur dock att jag har röd vecka, annars hade nog vi följt med Annie o Evvan på badet igår och Enas o Krille på badet idag och då hade ju A säkert blivit ännu sämre.

Det blir nog inget dagis den här veckan heller för A.. nu måste hon få bli frisk!!!

//Kicki


Kommentarer
Postat av: Annie

Men va jobbigt! :(

2009-09-20 @ 20:12:09
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vad bra att du fick så bra information! Konstigt att ingen har nämnt sånt där förut! Hoppas att lilla hjärtat blir frisk snart. Puss och kram!

2009-09-21 @ 07:07:34
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback