Glass i stora lass..eller?

Igår och idag på jobbet pratade vi om GLASS som serveras på dagis.
Jag tycker det är urdumt. Sånt ska föräldrarna få välja själv hemma!
En av de jag jobbar tycker att det ska vara varje Fredag och kan inte på något sett se det som jag ser det.

Vi har en liten kille på strax över ett, det är inte ens säkert att han ätit det förut, och det är absolut inte säkert att föräldrarna tycker att det är helt okej att han redan ska äta sånt, men jag tror faktiskt inte ens det är någon som frågat..

Nu är turen den!...Att vi ska sluta med glass på fredagar!!! Det gör mig glad! :)
Så nu kan föräldrarna välja själv om barnen ska äta glass eller inte :)

Kommentarer
Postat av: mukis mamma till tre

hm, schysst om några barn får och andra inte.. Ska dom barnen sitta där och sukta medan dom andra som får sitter och smaskar i sig?? Bättre att bestämma att man INTE serverar glass. Sjuk att dom gjorde så varje fredag, till vicken nytta liksom? För att vara snälla eller vadå? Snacka om att vara medhjälpare till ett blivande sockerbehov.. usch. För inte tusan är dom snälla.. Bättre att servera grönsaksstänger/frukt med ngn god dipp till i såfall. Kram och trevlig hel!!!

2010-02-26 @ 19:54:12
URL: http://mukisannica.blogg.se/
Postat av: Tirja

Vilken tur dom bestämt att det inte ska vara glass varje fredag :)

När våran börjar på dagis vill inte jag att den ska lära sej äta glass och sånt så tidigt :( Hade tänkt att när den själv frågar efter sånt kan den få börja smaka, men det blir ju jätte tidigt om dom serverar sånt på dagis :( Kommer ihåg när man själv gick på dagis då hade vi fruktstund istället och då fick men en frukt eller grönsak typ. Har dom tagit bort sånt? :S

Kram på dej gumman!

2010-02-27 @ 09:45:34
URL: http://xredxangelx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback