Pank brillorm...

Det var alltså snart tre år sen jag var och kollade min syn.. men den var nästan identisk sa dom.. så..
Jag valde ju att gå eftersom jag hade en rabattkupong som skulle ge mig undersökningen för 5:- om jag köpte ett par glasögon, och om jag inte valde några så skulle det kosta 295:- för bara undersökningen.
Så jag valde ett par för 595:- vilket skulle bli en slutsumma på 600:- för alltihopa! Kanonbra tyckte jag!

Han tyckte det gjorde det samma om jag köpte nya glasögon eller inte eftersom det var sådan liten skillnad, men en viss skillnad fanns det.
Eftersom jag inte ville betala 300:- för ingenting så valde jag brillerna ändå -och hoppas att jag märker stor skillnad.

När jag kom till kassan bad han om 1200:- och jag vart alldeles häpen.. för vad!?
Då var det ett reflextionsskydd för 600:- (trodde jag) Så jag bad om att skippa det.. men då sa han att jag måste ha det, och eftersom det ändå bara skilde 300:- så gjorde det detsamma.. (tyckte han!)
"Jaha.. men de andra 300:- då? "
Det var för hård yta, vilket jag måste ha! tydligen.
Så då började vi prata om vi skulle strunta i det helt ändå för det är HELT andra pengar för någon som inte har några pengar!
Men efter att ha pratat med både mamma och Pether så kom vi fram till att det var värt det.
Så till veckan har jag nya brillor! Hoppas verkligen att de är värd det!

Han förklarade återigen mitt synfel.. att jag med glasögon bara kan se max 80% och att det är därför jag tycker att jag har dålig syn även med de glasögon jag har.. men jag hoppas verkligen att det ändå blir skillnad emot de jag har nu.
Han sa också att mitt synfel knappt kommer att bli förändrat alls med tiden.. så nu tänker jag inte gå dit på mååånga år kan jag säga!!

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Men han kunde väl sagt tidigare att det skulle bli extra pengar! Störigt! :/ Men jag hoppas det blir bättre nu då! Puss!

2009-09-22 @ 14:51:09
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Angelica

Dessa tillägg som man aldrig blir informerad om! Det verkar sjukt dyrt att ha glasögon/linser, förstår inte att man ska behöva betala sånt själv, det borde ju staten göra eller nåt. Jag menar, det är ju inget man valt. Såg er på stan idag hoppas allt är bra!

2009-09-23 @ 02:27:53
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback