Inge mer mjölk!!!

Åt våfflor igår.. återigen blir Agnes dålig och får jätteont i magen. Börjar ana att även hon är allergisk mot mjölk.
Både jag och Pether är känsliga så det kanske inte är så konstigt??
Ska ta och ringa BVC strax och höra om man kan göra något test så man vet.

Och varför äter fortfarande jag och Pether mat med mjölk i när det inte är bra för oss? Hmm..

Igår var matbordet fullt hos oss.. mamma, Johan, Jonte, Pether, Agnes och jag satt vid det.. jag bjöd på våfflor m. grädde o sylt och glass till de som ville ha. Hemgjort bröd och sen fika efter det.
Det var mysigt. Idag ska vi på middag hos mor :D

Vad händer hos er i veckan??

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Anonym

sök på komjölksprotein allergi på google. väldigt vanligt på små barn. även vuxna kan ha det.

2009-09-08 @ 10:47:44
Postat av: Tirja

laktosintolerant heter det ^^ Jag är det men kan äta och dricka sånt som innehåller laktos om jag gör det dagligen, vissa kan inte alls.

Och ja man kan testa för det på sjukhuset. Vi är alla i min familj och släkt mer eller mindre laktosintolerant. Och då får man köpa laktosfritt.



Vad som händer hos mej/oss är att jag går i skola ons-tors sen händer det nog inte så mycket annat än det vanliga tråkiga som städning och sånt :)



Du får hälsa din mamma och bror från mej :)

Kramar!

2009-09-08 @ 13:42:37
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Anonym

komjölksallergi kan inte testas på ett sjukhus men det kan laktosintolerans. och det är stor skillnad på de 2 sakerna. men spädbarn har väldigt ofta som jag skrev i förra kommentaren, komjölksproteinallergi och inte laktosintolerant. Men det kan vara det. Men läs lite om komjölkPROTEIN allergi.

2009-09-08 @ 16:17:44
Postat av: Kicki eller Pether

Jag har läst lite om det och jag tror hellre att det är mjölkproteinallergi än laktosintolerans. För mig blir det inte bättre av laktosfritt heller så. Jag försökte ringa BVC idag men kom inte fram så jag får försöka imorgon igen... antar att det bara är att sluta helt med mjölk, men till såhär små barn behöver jag ersätta med något för att hon inte ska gå miste om något hon behöver.

Tack för tipsen :)

2009-09-08 @ 18:10:04
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Annie

2009-09-08 @ 18:59:15
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Annie

Oooops det knasade sig... Iallafall i veckan vet jag inte riktigt vad som hämder, men Andreas är ledig lör-sön så då blir det mys!

Önskar jag hade vetat innan att ni skulle till Elisabeth för då hade jag bett dig ta med nappflaskan och bananfodralet :/ Puss!

2009-09-08 @ 19:00:42
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Tirja

Jo jag har ju gjort om hela designen ^^



Jo jag har foglossningar redan :( och svullen i alla leder så jag har lite små problem att gå kan jag säga... Det har inte varit något lätt början på den här graviditeten för mej. Jag hoppas det blir bättre sen.



Jobbigt om det är mjölkprotein då :( dom borde ju kunna utesluta det på något sätt på sjukhuset även om det inte går att testa mot.

Hoppas verkligen dom finner ut vad det är som är fel för det är ju inte kul om ni gör mat och hon blir dålig hela tiden :(

Kramar

2009-09-08 @ 19:11:54
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag tror, men är inte säker, att man kan kolla med ett blodprov med mjölkprotein allergin. Annars är det ett test med en vecka med mjölk och sedan en vecka utan och en vecka med och en utan för att se om det är skillnad. hoppas det löser sig.

2009-09-09 @ 19:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback