Matlista å grejjer..

Har dom lagt ner eller är det lugnet före stormen?? Väntar ett slag under bältet? Jag vet inte. Återstår att se.
Jag antar att ni vet vad jag pratar om...

Agnes har fortfarande inte fått någon remiss till sjukhuset så vi väntar och väntar.. ang. hennes mage då.
Nu har hon 39.6° feber och är sjuk.. bara för att det väntar en tuff vecka?
Jag är också sjuk, som vanligt.

Jag har iaf fått tid för röntgen av bröstrygg, ländrygg, bäckenleder, händer och fötter.
Det gick fort, är riktigt förvånad faktiskt!

Igår var vi bjudna på lunch hos Agnes farfar, det var supergott. Han hade gjort lax till de som inte äter kött och en tjädergryta i portersås till de andra. Jag åt av båda fast jag smakade bara liite av tjädern, det kändes inte som att jag hade lust att äta det, även fast det var gott. Värsta lyxlunchen iaf!

Sen gick vi på stan och efter ett tag kom på att vi inte har någon mat hemma ALLS så vi bestämde oss för att äta på asia, och Enas o Krille gjorde oss sällskap. Agnes somnade och åt ingenting när hon vaknade.. hemma upptäckte vi feber och hon somnade redan 19.. utan välling. Till frukost fick hon faktiskt nyponsoppa så hon fick i sig nånting eftersom hon inte ätit sen igår lunch. Åt ingen macka eller nånting annat tyvärr.
Idag orkar hon inte göra någonting, fast hon vill.


Nu försöker jag göra en matlista för veckan för vi måste åka och handla strax.. eftersom vi verkligen inte har nästan någonting i kylen å frysen!
Jag tar gärna emot mattips!
Undrar om det är någon som har matlista nu för tiden, eller om det bara är vi??


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Vi gör matlista :)

2009-11-01 @ 12:52:57
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Linda

2009-11-01 @ 16:46:47
URL: http://ja
Postat av: Linda

Oops, blev något fel på den förra kommentaren..



Vi kör alltid på matlista, tycker att det är smidigast så. Då behöver man inte fundera varje dag på vad man ska äta.

2009-11-01 @ 16:48:08
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vi brukade göra matlista, och skrev handlingslapp efter den. Men nu vet jag inte vad det har blivit, för nu var det länge sen det skrevs någon matlista :/

2009-11-01 @ 23:19:32
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Angelica

Oj vad jag missat många inlägg här. Igår gick jag & Robin för att äta på Asia, tänkte att det måste ju vara gudomligt gott där eftersom du jämt skriver så bra om det, men jag tyckte dom hade på tok för lite kötträtter samt var lite väl dyrt men ska göra ett nytt försök en annan gång. Vad brukar du äta för något gott?



Och folk som mår så jäkla dåligt att dom måste göra ner på och såra andra för att må bra är bara så jävla tragiska! Du är så himla underbar och jag hoppas verkligen att du inte tar åt dig en enda smula. Massa kramar

2009-11-02 @ 06:29:48
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback