Lilla A..

Stackars lilla lilla Lilla A.
Iförrgår upptäckte vi ju feber. Igår hade hon 40° feber o var hängig hela dagen fram till kvällen då hon vägrade gå och lägga sig och var vaken till 20.00 (!!)
Idag har det varit full fart igen, och termometern visar bara ca. 38° feber.
Hon somnade en halvtimme 10-10.30 och sen har hon varit vaken heeeeela långa dagen!
Men så smäller det till och vi ser en gråtade Agnes som har ramlat ner för soffan :(
Stackars liten.  Huvva. Hon är småkinkig och börjar bli trött och vi gör välling, som hon även ikväll vägrar att äta.
Vi lägger henne och hon gråter helt hysteriskt, efter 5 minuter går Pether in och ger en extra napp och lägger om.
Efter 5 minuter till går jag in och gör samma sak. Efter några minuter till med lika hysteriskt gråt så tar jag upp henne.
Ringer sjukvårdsrådgivningen och dom säger att det är motsatsen vi ska vara orolig över. Alltså om hon somnar i famnen och vi inte kan få kontakt med henne, om hon kräks och det vägrar att sluta eller liknande.
Hon fick vara vaken en halvtimme till, men hon är ju så trött så "härrda vore nog" ! Nu har hon fått gå och lägga sig, smågråtit och äntligen somnat.
Jag frågade förresten vart hon hade ont och hon hade ont i puppan, magen, halsen, rumpan och ryggen. Hmm.. tror inte riktigt hon visste vad jag menade. Men ont hade hon :P

Mamma var barnvakt idag så jag fick åka på möte, och imorgon ska hon vara barnvakt igen så jag får åka och jobba. TACK MAMMA!

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Stackars tant Annies älsklingsAgnes! :( Hoppas hon blir frisk snart! En läkare sa till Andreas att man alltid ska åka in med småbarn som har hög feber och kolla dom nu så det inte är svininfluensan, men eftersom ni pratat med Sjukvårdsrådgivningen så behövs väl inte det. Men det kan vara något att tänka på! Puss!

2009-11-02 @ 21:00:39
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Tirja

Stackars liten :( Kan inte vara lätt när man är så liten att ha sån feber och ha ont :(

2009-11-02 @ 21:06:11
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Kicki

Tack Annie, det visste vi inte.

2009-11-03 @ 19:45:43
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback