Jul, kyrkis & pyssel

Min mamma sa förra året att det var lika bra att vi skippade julstädet och tog det efter jul.. det skulle bli så stökigt här med så mycket folk ändå. Och inte fören EFTER julafton förstod jag att hon hade rätt. Bara att städa igen.
I år kommer jag inte att vara lika noggrann, men städas ska det! Både före och efter :)

I helgen ska det pysslas och fixas, mysigt :)

Idag är det kyrkis igen..hoppas det blir roligare än förra gången.
Det är så kul med Agnes och kyrkis för hon vet alltid vad som ska hända.
Först leker man en stund.. sen går man och har sångstund, då springer hon och hämtar sittdyna till både henne och mig och skyndar iväg dit vi brukar sjunga. Efter vi har haft sångstund är det lika brått därifrån, för då är det fika. Och även om hon inte är hungrig så smakar man iaf. Och sen är det lite brått ner från bordet för att leka vidare :)
Sen är det (oftast) skönt att få äta lite lunch och gå och sova :)

Sist målade Agnes en ljuslykta som nu står i hennes fönster.. jag undrar vad det är för pyssel idag??

Jag vaknade 6 imorse, Agnes vaknade 7.30, men har tydligen somnat om!?
Jag får nog börja med frukosten :)

//Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback