Veckan..

Jag vill bara att fler ska få upp ögonen för hur djuren har det, och bara för att det är dåligt på ett ställe så är det inte dåligt på alla. Likaväl tvärtom. Bara för att det är bra på ett ställe så är det inte så på alla ställen.
Men det handlar också om prioriteringar.. man kan väl välja att köpa ett lite dyrare kött om man vet att det kommer från bra ställen.
Hur många kronor tjänar du på att köpa det billigaste köttet? Och hur många liv riskerar du?
Kan det inte vara värt det, att tänka liiite mindre på sig själv och liiiite mer på djuren?


Nu var det inte det jag skulle skriva om just nu.. även fast jag faktiskt skulle kunna skriva massor om sånt här.

I måndags skulle vi träffa Adriana och Claudia, men dom ville att vi skulle ta det någon annan dag eftersom Agnes är snorig, så vi sköt fram det så länge.
Istället var vi på förmiddagen i lekparken med Lotta o barnen Nova o Neona och Kristin m. barnen Tuva o Alfred. Det var jätte trevligt. På eftermiddagen följde jag med dom till en annan lekplats ungefär där Jonte bor:)
Vi lekte ända till middag :)

Igår kom Tinja och barnen Zanna o Rosalinn på middag här. Vi bjöd på hemgjort pizza och sen fruktsallad. Mmm.. :)

Idag har jag gått på stan med Sarah. Och jag har sökt jobb! *HOPPAS!!!*
Agnes har ju fått dagisplats! :)
När Sarah gick bröt helvetet loss här hemma.. Agnes har ju inte sovit idag. Och det fick jag veta klart och tydligt.
Hon skrek så hon höll på att kräkas, och tappade andan och var helt utom sig.
Tillslut bäddade jag ner henne i vagnen och körde ut henne.. hjälpte dock inte. Efter ett tags vaggande så tog jag in henne och då somnade hon..... tillfällighet? slutkörd? Vet inte. Nu ligger hon i sitt rum i vagnen och har väl sovit en kvart eller nåt. Måste dock snart ta upp henne så hon kan sova ikväll.


Imorgon ska jag på öppna förskolan och på fredag vet jag inte än, men Pether slutar redan 13.30 så nåt lär vi väl hitta på:)
På lördag ska vi ner till BHP och försöka hjälpa till att sätta rekord i fikaätning :)
På söndag vet jag inte om det händer så mycket.. morsdag iaf.



//Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback