Vegetariskt??

Igår var jag och Agnes på kyrkis och Pether jobbade.
På kyrkis är det alltid så himla bra, fika 10:-  för vuxna och gratis för barnen!
Men igår vart jag rätt missnöjd.. dom serverade kokt korv med bröd.
Ingenting vegetariskt alltså! Eftersom det var avslutning så fick vi en liten bytta med marängsviss också (kanske fem matskedar) och sen fick barnen isglass också. Dom flesta tackade nej lät det som. Det var bra, musik för mina öron ;)
Hon jag satt med på fikat var också vegetarian och hade börjat precis som mig att bara äta vilt, men hade slutat helt efter ett tag.
Vi började prata om att bli bortbjuden på middag... undrar om det är så att folk tycker att det är svårt att bjuda oss på middag nu när jag äter vegetariskt?? Det är ju bara att göra samma som till alla andra men att steka på tex en qournfilé till mig eller en laxbit, eller vad som helst, och annars kan jag ta med mig eget..det är verkligen inget problem.
Hon sa att hon hade sagt det till sina vänner och jag tyckte att det lät bra iaf.

Vi var ner till bhp och lekte i lekparken igår också.. Agnes skulle absolut leka i den där snurrgrejjen och allt gick så bra enda tills det kom större barn och snurrade för fort så Agnes tappade balasen och fick sittgrejjen i ryggen och skallade plattan man drar för att snurra.. två tandmärken i läppen och både tårar och blod rann.. Stackars liten.
Man är inte alltid snabb nog!

Idag har jag och Pether varit tillsammans i .. 3 år och 7 månader tror jag. Nånting sånt. Vi har inte så stor koll.
Köpte svenska jordgubbar igår som vi ska äta ikväll. Tänkte göra chokladfoundue men jag tror att vi struntar i det.. jag har så dåligt samvete för glassen jag åt igår och för chokladkakan jag åt hos Annie. Känns som att jag inte gör annat än att svulla.. även fast att jag vet att det inte är så.
Mamma bjöd ju förresten på middag i början veckan, då delade vi upp en ben & jerry på fyra så då syndade jag ju också!
(En del till mig, en till Pether, en till mamma och en del som mamma får äta en annan gång) Nog om det.

Vi har beställt efter 318 bilder.. så nu har vi det vi gör! Synd bara att det skulle ta iaf en vecka innan dom kommer. Men dom borde väl komma nästa vecka hoppas jag.

Senare idag ska vi ner på stan.. synd bara att jag känner mig så dåligt.. vet inte om det är pollen eller om jag är förkyld??
Ögonen kliar ju så in i bängen.. men jag har ju ont i halsen också. Kanske är det en blandning.


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Men du äter lax då även fast det inte är vegetariskt? Inte för att jag kommer servera det eftersom jag inte äter det, men det kan vara bra att veta! =) Puss!

2009-05-17 @ 21:24:52
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tycker absolut inte att det känns besvärligt att bjuda på vegetariskt. Jag äter ju gärna vegetariskt jag också :). Jag och Tommy pratar om att ha middagsbjudning snart, och självklart ska det finnas vegetariskt på menyn :). Pusspuss!

2009-05-18 @ 00:04:06
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback