Bryr du dig alls?

Fick en kommentar om att jag skrev ett för långt inlägg.. ska försöka korta ner och HOPPAS att ni vill läsa.

-Grisarna misshandlas, är sjuka, packas så tätt att de inte kan ligga ner och är svarta av sin egen avföring.
    Böndernas och transportörernas senaste knep för att spara in några kronor är att:
-misshandla djuren med hårda plaströr
så att de ska röra sig snabbare, rapporterar Ekot.

-Var fjärde skugga är inspärrad halva livet.
-Var femte sugga lider av sår, varfyllda bölder och skav av buren.

-90 procent av grisarna har skador på magsäcken.
-Enligt EU:s livsmedelsverk kuperas 99 procent av de danska grisarnas svansar.

Många grisar till Sverige
Danmark producerar 25 miljoner grisar.
2008 hamnade nästan 40 000 ton danskt griskött på de svenska tallrikarna.
På knappt 15 år har exporten fördubblats.

Här hittar ni artikeln:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5226879.ab

Tro dock inte att Sveriges gårdar är felfria!!! Här sker djurmisshandel också.. så tänk på det nästa gång du sätter din gaffel i en skinkbit.. den där kan ha blivit så fruktansvärt plågad bara för DIN skull.. så att DU kunde köpa din skinkbit lite billigare!!


Lyckades du ta dig några minuter och läsa??

Om du gjorde det, är det något som du bryr dig om??

 

 //Kicki

 


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag läste, och visst jag bryr mig om djuren, men jag bryr mig mer om mig själv och jag får absolut inte dåligt samvete. Hoppas vi kan ses snart, vill bli färdig och inflyttad nu!!! Puss!

2009-05-26 @ 23:17:44
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: MAcknow

Jag läste, men bara skumläste eftersom jag inte klarar av att läsa eller höra om sånt.. Tycker det är jätte ehmskt och önskar att jag kunde vara vegitarian ibland.



Dessutom tycker jag att du verkar ha BRA åsikter om det mesta, så strunta i vad många säger om det du skriver. Dina åsikter är DINA åsikter, ingen annans!

2009-05-27 @ 11:43:12
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Man kan tänka på sig själv OCH på djuren!!!! Man kan försöka välja ett märke man har hört är bra, eller kanske välja bort t.ex danska märken nu då.

Eller hur??



Att vara vegetarian ibland är bättre än att inte vara det alls ;)

2009-05-27 @ 14:13:37
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Annie

Men jag tänker faktiskt mycket på pengarna, det måste jag göra. Men jag kan ju göra dig lite glad över att just nu består köttet i min frys till 95% älgkött =)

2009-05-27 @ 19:55:36
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Snoken

Har ALDRIG köpt vare sej danskt fläskkött eller dansk kyckling och kommer aldrig att göra. Kycklingarna plågas nått fruktansvärt de också, övergödda så att de inte ens kan stå. Nä, svenskt närproducerat ska det vara, sen spelar det ingen roll om det kostar nån krona extra.

2009-06-01 @ 10:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback