Lekhjälp?

Vad leker ni med era barn?
Idag skulle jag egentligen ha gått på öppna förskolan, men jag känner inte att jag orkar.. Agnes har haft en "skrikmorgon" och dessutom vaknade hon 5 !! (Började inte skrika kl.5, vi lekte ett bra tag innan det vart så)
Så jag är rätt matt.. men jag skulle vilja veta några lekar!?
Man kan ju inte börja måla med dom i denna ålder, inte heller hålla på med lera eller någonting sånt ju..
Men vad gör man då?
Jag har försökt söka på internet men det kommer inte fram någonting roligt alls..
Vi brukar läsa böcker, bygga med duplo eller vanliga klossar, vi brukar lägga pussel eller lägga små burkar i stora burkar.... men det är väl typ allt vi gör..och om ni har missat det så kan jag tala om att det är inte långa stunder hon låter mig göra annat än att leka med henne, eller åtminstånde sitta på golvet med henne.
Då börjar hon dra i mina byxor och gråta..

Lekhjälp o tips..?

//K

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lera o kritor började Felicia med innan hon fyllde 1 år, det är ju giftfritt o dom inser fort att det är ganska äckligt ;). Vatten är kul också.

Nu är det bara dockor som gäller här hemma och dom lekarna brukar jag inte få vara med på, haha!

2009-03-20 @ 17:13:55
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Macknow

Prova med olika instrument.. Det har mina barn uppskattat att leka med och när dom ledsnar på det ena (typ orgeln) då tar man fram den andra (typ maraccasen) Gör egna instrumen eller köp billiga på Ö&B..



Musik lekar typ Mora träsk funkar också rätt bra och det kan vara rätt bra gympa för vuxna också vill jag lova ;)

2009-03-20 @ 19:46:40
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback