Bulle i ugnen..

.. Vart ni nyfikna nu??
Ja, nu har vi brödet i ugnen och väntar på att det ska bakas klart.. men tyvärr gick det precis lika dåligt denna gång.. vi måste nog vara världssämst på att göra bröd!!!!
Hmm... undrar om det kan ha med saken att göra att vi ändrar recepten??
Men kan det spela någon roll att vi byter bort vanligt vetemjöl mot grahamsmjöl??
Idag bytte vi 4 dl av 8 dl tror jag. Sen fick vi ÖSA på med extra vetemjöl för degen bara fastnar... SUCK. Det är INTE kul.

Jag har haft ett LÅNGT men mycket givande samtal idag med en släkting. Nu förstår jag mer än någonsin, men iNTE nog.
Ni som är mig nära förstår nog vad det handlar om.


Gulle er alla för fina kommentarer förresten!!! Ni får massa plus i min bok ;)

Jag och Agnes diskade ett stort berg imorse och tyvärr fick Agnes i sig diskvatten och då blir ju jag alldeles nojjig... Men det har gått jätte bra även om jag kan tycka att hon hade kunnat få kissa lite mer.
Diskmedel torkar fort ut kroppen och speciellt på så små.. det är därför man inte bör diska nappflaskor och dyl. med diskmedel när de är nyfödda.

Sen har vi lekt och kramats och jag vet inte om hon någonsin varit så himla GOSIG och kramig och superglad!!
En helt underbar morgon vill jag lova!!!!! :D
Sen vart det grining redan vid 9 så då traskade vi ut på promenad :)
Agnes somnade ganska fort så jag gick hemmåt och satte igång att städa! Riktigt skönt!
Och då ringde telefonen, men det hindrade inte mig ifrån att städa medans :)
Efter det kom min mor med efterlängtad LINGONSYLT och även två firrar som vi tillagade till middag. Röding o potatis.
Vi träffade Tinja på Agnes andra sovning... som hon aldrig fick. Agnes somnade två minuter innan vi kom hem och sov två minuter hemma ungefär. Sen vaknade hon av Zanna tror jag.
Rosalinn, Zanna o Agnes lekte en del och sen bjöd vi på lite fika :)
Skickade förresten vidare kläder dit som vi fått från Annie, hehe. Och tack förresten för kläderna :)
Sen drog vi igång brödbakning, matlagning inför imorgon, diskning, tvätt och dessutom försöka leka med Agnes mellan varven.. det är iaf bra att hon gillar att hänga med och titta på!

Imorgon jobbar Pether igen, tredje dagen denna vecka.. det är så himla bra!! Det tackar vi för!
Fast vi saknar förståss gubben när han är borta ;)

Längtar otroligt mycket till påsken nu!  Påsk = Tvärsele.
Och även till sista april.  Sista april = Åre.
Ska förresten fråga Jonte om det är OK att ta med två vänner?
Och vilka följer med i år Jonte?? Undrar om Jonte ens läser??

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men herregud, det var ju mest styggt! Men men, det kan ju komma till användning =) Mysigt att Agnes är gullunge! Vill träffas snart! På torsdag ska vi på babysim! Puss!

2009-03-24 @ 22:43:21
Postat av: Sarah

Vad duktiga ni är! :)

2009-03-25 @ 07:48:30
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Tirja

jo det är väl mer för att få någon form på dom och det lär ju bli efter (om) man får barn!

kram

2009-03-25 @ 13:28:46
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Angelica

Märkligt.. gick inte att kommentera ditt senaste inlägg varken igårkväll eller nu så jag får väl skriva här istället.. GRATTIS till din första delmålsvikt, jättekul att se hur bra det går för dig kommer klara även nästa mål galant det är jag säker på! Lycka till och ta hand om dig. Kram

2009-03-26 @ 16:02:10
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback