Hippie..? Karma!

Jag har funderat på en grejj.

Jag försöker att vara en bra människa.
Jag försöker att vara alla till lags.
Jag vill ingen illa. Ibland kan jag ha onda tankar om folk.. men jag försöker att slå bort dom.
Jag kan ogilla folk, men jag hatar inte folk. Eller jag försöker i alla fall.
Jag vill att alla ska gilla mig och jag vill gilla alla. Det är ganska viktigt för mig.
Jag vill människor, djuren och naturen väl.
Jag vill må bra. Och jag vill att andra ska må bra.

Jag känner mig lite som en hippie.
Men vad är en hippie??

Pether sa just "Jag har börjat må dåligt över att slå ihjäl en fluga!" (t.ex) Och ja! Varför ska man inte?? Varför får inte dom leva? Vad har dom gjort för ont??

Jag är jätte glad över att jag äntligen har kommit hit. Att jag har funnit mig själv.
Jag har aldrig trivts så bra med MIG som nu.
Men jag har en bit kvar att vandra... en del av mig vill vara framme nu, och en del av mig vill vandra lääänge.
Jag lär mig nya saker hela tiden.. nu när jag är öppen för det.

Allt jag gör.. Gör jag av en god tanke. Inget ont. Inget får vara ont.
Karma! Jag tror på karma!

Skulle kunna skriva ett mila långt inlägg om det här!


Undrar om det är någon som förstår... om det är någon som vill förstå... om det är någon som alls bryr sig?

Nu ska jag gå och lägga mig (andra gången ikväll) och vänta på att Pether ska komma och hålla om mig. Det har jag längtat efter :)

/K

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag förstår dig Kicki. Och jag håller helt med dig. Karma is the shit. Även fast jag tror mycket på ödet också. De stora sakerna styrs av ödet.Vissa saker är "meningen". Resten är upp till dig. Om du förstår..(Lite svårt att förklara i text)

2009-06-13 @ 00:49:25
URL: http://lenaloo.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det låter så härligt att du trivs så bra med dig själv. Det syns verkligen på dig också!

2009-06-13 @ 04:26:25
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback