Mitt eko..

Igår eller i förrgår på Willys såg jag att det kommit ännu fler ekologiska alternativ. Glad blir jag!
Bregott, det ända riktiga smöret finns nu även ekologiskt! Nästa gång vi behöver smör är det ett givet val.
Bättre för kossorna, bättre för oss!
Det fanns även ekologiska drickor, Eko: cola, fruktsoda, citron och apelsin.

En av mina läsare skickade några länkar som jag har spanat in.
Den här gillade jag! http://www.ekogarderoben.se/

Varför ekologiskt??
Det här är varför jag tycker att man ska välja ekologiskt.

Köper vi ekologiska varor så köper vi produkter som inte utsatts för kemiska bekämpningsmedel.
Vi får i oss mindre gifter, vilket innebär att våra barn får i sig mindre gifter, vilket givetvis ger mig ett friskare och hälsosammare barn, vilket jag värdesätter enormt.
Samtidigt som miljön inte skadas av kemiska bekämpningsmedel och djuren får mår bättre.
Även människorna som arbetar på odlignarna och jordbruken slipper en massa gifter.
Och det här ÄR jag beredd att betala NÅGON krona extra för!
Jag har RÅD att få må bättre och jag har RÅD att låta mitt barn må bra. Jag har RÅD att hjälpa människor och djur på det här lilla sättet. Att betala två kronor extra för en ekologisk mjölk. Eller tio kronor extra för ett riktigt smör.
Och om jag inte alltid har råd så må det vara hänt, men jag försöker då stödja med det lilla jag kan.
Kom ihåg att lite är bättre än inget. Ibland är bättre än aldrig!
Det är värt några kronor extra för att få må bra!

För i slutändan så handlar det om samma sak... Prioriteringar.

Ekologiskt innebär mindre mat men mättare mage. Det har både jag och Pether märkt!
Varför?
För att man inte blir lika mätt på en massa konstgjorda ämnen och skit som man trycker i allt nu för tiden.
Så för oss har det inte kostat så mycket extra att byta till ekologiskt och vi har dessutom gått ner i vikt båda två! :)

Jag ska skriva lite mer om det här sen. När jag orkar.

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men OJ vad många inlägg jag missat, fanns mycket roligt att svara på men jag nöjer mig med att kommentera vad kul det är att du skriver så mycket och att ni har det bra :) Vi måste ses något snart. kram kram

2009-07-03 @ 04:05:10
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Annie

Bregott är äckligt... ;P

2009-07-03 @ 09:23:28
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det är så bra att det kommer mer och mer ekologiska alternativ. Tummen upp för det!

2009-07-05 @ 19:21:00
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback