Frösö Zoo?

Frösö Zoo eller inte?
Idag har jag gått med på att följa med på Frösö Zoo.. En kompis pratade om att Frösö Zoo hjälper till att stödja djuren.
 Att dom var med i någon förening också, typ som WWF.
Jag gick in på deras sida men hittade ingenting sånt.. däremot så hjälper dom utrotningshotade djur.
De föder upp och släpper ut i det fria. Men gör det saken rätt?
Är det okej bara för det??
Jag lutar själv mot att jag inte tycker att det är okej.

En annan kompis till mig sa: "Det beror ju helt på hur djuren har det" hon hade själv jobbat på zoo och där hade djuren det jätte bra. Kunde däremot säga att det inte var lika bra här i Östersund. Endel djur hade lite för liten yta tyckte hon.

Men vad tycker ni??

Hjälp mig att fatta en klar egen uppfattning. Låt mig höra lite argument både för och emot. Om det finns några? :)



//Kicki..
 ..idag går jag eftersom jag lovat.. men jag tror nog att det är sista gången för min del. Gissar att jag kommer att må dåligt när jag ser djuren instängda sådär.

Kommentarer
Postat av: Macknow

Jag vet heller inte om jag tycker att det är rätt att ha dom instängda så där. Det jag tycker är värst är att jag tycker att dom har det trångt nu när dom är utsläppta under sommaren, men hur har dom det då under vinterna?!?! För jag antar ju att dom har det ännu sämre med utrymme då...?



Jag går på zoo för att det är ett utav de få annorlunda nöjena för barnen här, men jag vet som sagt inte om jag tycker om konserptet att ha dom instängda jämt.

Jag tror ju inte att dom miss sköter dom på något sätt, men det är vilda djur som vill springa på stoooooora ytor och jaga sin föda osv.. (ska jag säga som har kaniner i en bur)

2009-07-01 @ 20:42:11
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback