Älskade barn, bli frisk!

Mår så dåligt, tårarna bara sprutar!!!!
Har nyss pratat med sjukvårdsrådgivnigen (igen) ang. Agnes och känner mig totalt dissad!!!!
Något är fel med min älskling och jag vill ju bara ha hjälp!!

Agnes verkar ha jätte ont, hon kräks mer än vad vi får i henne och hon har inte kissat sen igår mitt på dagen någon gång!!!!
Hon är helt orkeslös och sover hela tiden då hon inte skriker och drar i blöjan och i benen.
(dock inte konstigt att hon sover mycket eftersom hon är sjuk, men ändå..)

Hon på sjukvårdsrådgivningen fick mig att känna mig jätte dum. Ena gången sa hon att det inte alltid är så som det ser ut (typ)
andra gången säger hon (efter att jag sagt: "Jag är så orolig bara")
att jag måste väl fatta att jag måste kunna avgöra om hon ska in eller inte, för hon kunde ju inte ens se henne!!  (Lät värre i telefonen!)
Men hur ska jag kunna veta? Jag tror att jag är lite överbeskyddande, men jag VET ju inte! Vill ju bara ha råd =(


I slutet av samtalet lät det såhär:
"Okej, men jag kan prata med min sambo"
"Ja gör det"
"Så bestämmer vi om vi ska ringa BVC kl.8 eller åka in till er nu"
"Men snälla lilla vännen nu är det till sjukvårdsrådgivningen du ringt!!!"
"Ja, men jag menade akuten!!"

URSÄKTA DÅÅÅÅÅ!!!!

Jag förstår att jag säkert överreagerar lite, men det är ju inte heller så konstigt i det här läget tycker jag.

Bland det värsta som kan hända i hela världen, är när ens barn är sjuk, jag lovar!!!!

Snälla ge mig lite tröstande ord för jag mår så dåligt!..
..kan inte bara alla tala om hur bra det kommer att gå, och att hon snart är frisk igen...........


//K

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu har ni säkert redan agerat på ett sätt eller ett annat.. men jag ville bara säga, att sjuka blir barnen alltid - och det man ska ha koll på, är när de slutar "vara sig själv" och blir för slö och inte orkar äta/dricka alls. Du har ju t.o.m. haft koll på att hon inte har kissat, så för mig är det självklart att ni ska in på akuten, om inte annat bara för att de ska lugna er med en undersökning av henne! Ge henne precis vad som helst, oavsett hur sött det är. Vet att ni är emot det, men i sjukdomstider får man tänka annorlunda!! Ge henne en piggelin att slicka på. Då får hon i sig både vätska och lite socker så hon blir piggare. Pröva saft, småkakor, vad som helst som hon kan få i sig - ALLT räknas!



STOR KRAM på er!

2009-01-23 @ 09:43:06
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Ida

Det kommer att bli jättebra. Förstår att det är jättejobbigt att se henne må så dåligt. Och känner du dig orolig tycker jag du ska åka in med henne, om inte annat för att få ett lugnande besked så du kan vara lugnare. Det kommer går bra! Kram

2009-01-23 @ 09:55:20
URL: http://jenkka.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Stort tack!!! Vi har ringt hela morgonen till BVC men kommer inte fram. Hon har dock sovit hela dagen och när hon vaknat har hon druckit vätskeersättning blandat med majsvälling.

Tyvärr har vi inget sådan, ingen glass, inget saft, inget sådant alls. Och mat i fast form får vi inte äta än. =/ Men om jag får tag i piggelin eller nåt så skulle jag absolut kunna ge henne det. Utan problem.

Är ju bara emot att proppa i barnen socker o godis då det är onödigt =)

(Varje gång jag ringt in har dom sagt att vi INTE ska in på akuten, förutom nu senast då hon sa som hon sa..)

Jag tänkte kolla om hon blir bättre nu, för nu har vi iaf fått i henne en hel del vätskeersättning!

Tack för att du är så bra o ger tips å råd!!!!!!!

2009-01-23 @ 09:56:46
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Tack till Ida med!! :)

2009-01-23 @ 09:57:42
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Annie

Älskade gumman! Förstår att du blir alldeles utom dig! Speciellt när hon inte kissat på så länge =( För till oss har bvc och massa sagt att man ska hålla koll på sånt... Men Agnes kommer att bli bra, ni tar hand om henne så bra! Älskar er! Puss!

2009-01-23 @ 10:58:06
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Angelica

Skönt å höra att ni fått i henne lite vätska, hon blir nog frisk snart igen! Måste vara jobbigt att se sitt barn sjukt men tänk på att det är då hon bygger upp sitt immunförsvar och blir en stark tjej! Kramar

2009-01-23 @ 12:25:15
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: sandra

Det där är fan inte att överreagera. dom är idioter dom flesta på rådgivningen. dom är nörd.

2009-01-23 @ 15:54:11
URL: http://www.znapmusic.com/xsandrax
Postat av: Macknow

Men fy vilket bemötande!! Såndanna som henne ska inte jobba med folk, dom ska sitta på et tlager någonstans och inte träffa någon!! JAg skule ha åkt in eftersom hon inte kissat på så länge! Kelly hade munherpes för ett tag sedan och varken åt eller drack på flera dagar, det resulterade så klart i att hon inte kissade heller..När hon inte kissat alls på 2 dagar fick vi ett par timmar på oss av BVC att åka in på akuten för att ge henne dropp..en halvtimme senare drack hon massvis :)



Ett tips för att se om dom är uttorkad är att nypa dom i skinnet och kolla om huden åker tillbaka som vanligt eller om den stannar kvar så ett tag (svårt att förklara) hoppas hon mår bättre!!

2009-01-24 @ 20:27:01
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback