Skryt..

Jag vill bara skryta lite. =)
Just nu mår jag så otroligt bra. Jag har aldrig mått så här bra i hela mitt liv tror jag!
Jag älskar att vara den jag är. Bättre kan man alltid bli. men det är just det jag njuter av!
Att blir bättre. En bättre människa.
Så om inte för andras skull. För ens egen skull?

Det är länge sen jag la festandet på hyllan. Och det är så skönt, för det är verkligen inget för mig.
Det är underbart att gå på en pub och ta några öl med vännerna.
Men att gå på krogen och springa upp och ner för alla trappor, det är lite löjligt i mina ögon..
Det är ännu bättre att sitta hemma, hos oss, eller hos någon vän..
..Att äta middag och spela spel. Att prata, skratta och att få vara sig själv! I LOVE IT.
Fan jag lät som en tant måste jag säga! Men det kanske jag är också? :P
(Vill tillägga att jag absolut inte skulle byta min "festperiod"  för någonting.)

Att leva nyttigare är också underbart, även om det syndast en del =)

Jag älskar att tänka lite längre än på mig själv.
Jag har aldrig gillat kött så mycket, och nu slipper jag det! Dessutom ÄLSKAR jag vegetariskt.
Just nu fattar jag inte att jag haft så svårt att förstå vegetarianer, men ni har helt enkelt bara varit klokare än mig.
Jag har inte vetat om djurens lidande. Tyvärr.

Något av det BÄSTA som hänt mig:
Jag har inset att jag inte längre vill ha prylar. Och ska försöka klara mig så länge som möjligt på de kläder jag har.
Inte bara för miljöns skull, utan även för MIN och min familjs skull.
Jag har allt jag behöver och mer där till.
Jag vill GÖRA saker. Jag vill göra enkla små saker som ändå är tuusen gånger bättre än prylar.
Nej jag kommer nog inte sluta köpa saker helt och hållet.. men jag vill försöka!
Denna ljuslykta, eller en fika på stan?
Den här prylen eller en dag på badet?

Vi köper så himla mycket saker nu för tiden! Prylar, prylar, prylar ! Vad ska vi med allt till??
Jag skulle vilja sälja lite saker istället! Bli av med en massa.

Köper ni inte alldeles för mycket saker???

Jag skulle kunna skriva huuur långt som helst. Förklara närmare vad jag menar med allt, och hur långt det går OSV..
Men det är mer för mig än för er, så jag låter bli.. och tänker på det själv istället =)


Pether hälsar att han skryter också... om sin nya kamera som han köpt för sina försäkringspengar.
Några månadslöner så där. Fint älskling, de hade vi kunnat åka på en härlig resa för ;)
(Det med resa var ett skämt, foto är en så pass stor hobby för Pether så det är värt det, och Pether är värd det!)


Nu ska jag lägga mig i min härliga säng och läsa en härlig bok och bara njuta!


//Kicki =)

Kommentarer
Postat av: Annie

Härligt att du känner så gumman! Måste (tyvärr) säga att jag inte köper för mycket saker. Tyvärr:et är därför att det är saker jag behöver, men inte har några pengar till =/ Syns senare idag! Puss!

2009-01-30 @ 07:41:27
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Macknow

Gud vilken härlig inställning!! Önskar att jag kunde vara liite mer så ibland, för ja, jag köper alldels på tok för mycket ONÖDIGA saker..

HA det bra!

2009-01-30 @ 07:45:59
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Ida

Håller med dig helt Kicki. Och vad skönt att du känner att det är så bra! Jag köper tyvärr mycket onödiga saker för pengar jag skulle kunna spara istället. Men alla har ju nåt att jobba på precis som du säger. Så det får väl bli min sak.

2009-01-30 @ 10:22:13
URL: http://jenkka.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vad roligt å höra att du mår bra blir så glad för din skull :) Känner likadant angående prylar kul att fler börjar tänka i andra banor. På söndag 18.30 (om jag kommer ihåg rätt) tycker jag du ska slå på 1an på tvn förresten, en dokumentär om dun-industrin som jag tror kan va en väldigt bra ögonöppnare för många.. om än väldigt jobbig känslomässigt att se! Kramar till dig

2009-01-30 @ 16:44:51
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback