Burmänniskor?

Då var det om de här stackars djuren igen.

För Vems skull skaffar du ditt djur?
Är det för DIN skull eller för djurets?

(Nu har jag själv haft en hel del djur, för jag inte har vetat bättre.
Kommer dock aldrig att skaffa ett djur igen, om det inte från kattklubben eller liknande.)

Okej. "Ditt djur vet inte bättre.. det har aldrig levt fritt." Men vad säger inte bara DET!?

Om det funkar så så kan vi väl lika gärna föda upp en drös ungar och låsa in dem i ett hus?
Rasta dom några gånger om dagen, eller låta dom springa i ett hjul!
Träffa endast varandra och se samma väggar varje dag.

Låter inte så illa?
Testa lägg dig i din lägenhet en hel dag, eller varför inte en vecka? UTAN att titta på TV eller spela spel eller dyl.,
Du får tvätta dig några gånger, äta samma mat, möjligen med lite variation eller lite godis.
Du får klia dig och springa lite på golvet fram o tillbaka, kanske träffa en partner som du bor med.
Ni får dock inte prata om någonting utanför lägenheten, för något annat har ni aldrig sett!!!!!
Några frågor?




Okej du har djur, så låt höra... Med handen på hjärtat:
-Hur ofta får din råtta/hamster/marsvin, vad det än nu är, få röra sig i frihet?
-Hur ofta får hon/han frisk luft?
-Hur ofta får hon/han gräva gångar i sanden/jorden?
Eller den viktigaste frågan:
-Hur många dagar i veckan sitter ditt djur i en bur?


För VEMS skull skaffade du detta djur!?

Varför inte skaffa djur när de ändå alltid bara suttit i en bur och är allt de vet?
När de ändå är det de är skapade till?
ALLT HANDLAR OM EFTERFRÅGAN!

Varför avlar man djur?
Jo för att det finns en EFTERFRÅGAN!

Varför dödar man djur?
Jo, för det finns en EFTERFRÅGAN!



Själviska människor skaffar djur och sätter dem i bur.


Min åsikt. Diskuterar dock gärna detta.
Och blir väldigt glad om någon vill förstå detta och kanske ha kvar det i tankarna.

//Kicki

Ps. Förresten är det väldigt bra att man vet vad djuren vet och inte.
 Ni som är så duktiga måste väl kunna djurspråk? Kunna prata med djur? Eller är det "sunt förnuft" ?
 Tänk att för några år sen trodde man att barn inte hade någon känsel.
 Det kanske dom inte har? Dom kan ju inte prata.
 Samma med råttor eller dyl. de kan ju inte prata, så då vet dom nog varken ut eller in.

Kommentarer
Postat av: Bella

Kommer du ihåg när vi köpte Lady o skulle tjuvtitta på na i bussen på väg hem o hon slet sig? Haha, kan tänka mig hur de såg ut när två småtjejer sprang o leta en liten mus i en buss :p

2009-01-21 @ 09:00:57
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Postat av: Annie

Måste säga att jag alltid skaffat djur för min egen skull. Hade jag inte velat ha dom så skulle jag ju aldrig skaffat dom, tror inte det är många som skaffar djur för djurens skull. Fast det är ju skillnad på djur och djur, hund och råtta om man säger så.

Måste ses snart! Puss!

2009-01-21 @ 10:24:34
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Evangeline

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN AGNESÄLSKLING! PUSS EVANGELINE

2009-01-21 @ 10:26:50
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Johan

I min mening är det inte bra att ha en hund i lägenhet heller...

2009-01-21 @ 10:59:09
URL: http://www.johanejohansson.com
Postat av: Kicki eller Pether

Nej Johan, jag håller verkligen med! Jag tror dock, att de som verkligen lever för att träna deras hundar och verkligen låter dom använda sina krafter och huvuden OSV., där är det mer OK att ha hund. Inte alls som vi tyvärr. =(

2009-01-21 @ 11:09:31
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Bella

Lady o Bosse var de :) Fan, vi som ville att dom skulle para sig, men hipp som happ så var dom mystiskt borta en dag.. Helskumt! Locket satt ju på o allt..

2009-01-21 @ 12:36:38
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Postat av: Johan

Bella > Det hörs ju på namnet; klart en Lady inte vill para sig med en "Bosse" som icke är av adlig börd! ;-)

2009-01-21 @ 13:11:04
URL: http://www.johanejohansson.com
Postat av: Towa

Samma fråga kan ju ställas om barn, intressant. Det är lika lätt att skaffa barn som att skaffa djur. Men barn skaffar man för sin egen skull men dom kan råka precis lika illa ut.

2009-01-21 @ 14:10:52
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: Kicki eller Pether

Åh, jag håller vekligen med där med! Jag sa till min bror bara för ett tag sedan att om jag vetat bättre så vettefan om jag någonsin skulle ha skaffat barn! Ärligt!

Jag tycker det är fruktansvärt hemskt att man kan ta ett barn till DENNA värld!

Men jag måste ärligt säga att jag inte är samma person nu som för bara ett år sedan! .. Och jag visste inte hälften så mycket då som nu om allt vad som händer i världen. Hur riktigt SJUKA människor egentligen är.

2009-01-21 @ 15:07:48
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Bella

Johan > Allting blev plötsligt solklart. Bosse blev inte accepterad pga sin låga status, så därför kidnappade han Lady o rymde till Hawaii. Se, logiskt!

2009-01-21 @ 15:13:42
URL: http://elfvendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback