Vill du spela rysk roulette?

Usch vad jag har gråtit nu.. Har kikat på en dokumentär "Julianas kamp för ett nytt ansikte"
"Barnet som föddes utan ansikte" säger dom i dokumentären.
Det är så hemskt.
Självklart är hon värd att få leva, men vad är det för liv?
Redan har hon genomgått fler än 20 operationer och hon kan varken äta eller andas själv. Inte heller prata.
Förstår man hur mycket hon måste lida?
Nej jag orkar inte prata om det här.. det är barnmisshandel enligt mig.
Varje gång man blir gravid är det som att spela rysk roulette.
Tänk på att missbildningar, utvecklingsskador och risker som det finns?
Är inte chansen egentligen störra att någonting går fel, att det allting kommer gå "rätt"?
OM allt skulle gå rätt.. tänk resten av ditt barns liv.... allt som kan hända då.
Först har vi PSD, sen olyckor, vidriga människor(=övergrepp,kidnappning,ofredande,mord,m.m.), sjukdommar, alkohol, m.m, m.m.

Nej fy.. nu får det vara nog om det!

Founduen var bättre denna gång, men shit vad mättande! Man orkar inte mycket och då är det inte ens mycket choklad..mest frukt ju :)
Så om man vill synda lite halvnyttigt är ju detta ett alternativ.
Glass hade vi inte heller så det slapp vi ;P

Imorgon jobbar Pether igen, har jobbat hela veckan hittlls.
Jag ska på öppna förskolan imorgon och sen på föräldragrupp.

Nu ska jag se på Efterlyst och få höra om alla stackars flickor som blir utsatta för övergrepp och alla dessa jävla mord och skit, och sen ska jag lägga mig och fundera på vad fan det är för jävla värld det är vi lever i.
Nope.. ikväll mår jag inte så bra över att vara människa.. eller det gör jag väl aldrig.. men imorgon ska jag må bättre, då jag förträngt allt jag skrivit ikväll, och låtsas att världen är felfri.

Grattis till alla er som också förtränger denna syndfulla värld och grattis till alla er som tar små chanslösa liv till denna värld.
Ja, även grattis till mig, som så tråkigt nog tog en så fantastiskt underbar varelse till jorden och som säkert, depreimerande nog, kommer ta ett till litet liv hit.

Mår ni dåligt så sluta läs.

Nog säger jag? Och ändå fortsätter jag skriva.. Hmm..


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Små chanslösa liv? Nej så skulle jag nog aldrig kalla barn! Och jag tycker absolut inte att det är tråkigt att du fött Agnes, utan alldeles underbart! Såg bara sista minuten på dokumentären men det får en att vilja gråta... Puss!

2009-02-18 @ 22:09:32
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Macknow

Jag håller med Annie, jag skulle inte hellar kalla barn för "små chanslösa liv", MEN visst har du rätt i det du säger barn (och även vuxna) kan råka ut för alldels för mycket hemskheter.. Däremot så har de flesta med utvecklingstörningar ett fullt värdigt liv och lever och har kul som den mest fullt friska människa man kan tänka sej. Nu vet ju inte vi än om Alfons har något slags "fel" men han kommer att ha ett fantastiskt liv iallafall, helt övertygad! men även här förstår jag hur du tänker..

Gillar dina sånna här inlägg som får en att tänka efter lite! Fortsätt så=)

2009-02-18 @ 22:37:50
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är inte ett barn chanslöst i en vuxens händer? Jo, det måste jag säga.. Hur många barn har inte dött av en vuxens våld? Tänker på baby P som exempel; Hur stora var hans chanser? HUR skulle han kunna försvara sig???

Jag tycker alla människor är lika värdiga, med utvecklingsskador eller ej, men jag har då sett många lida, det vill jag lova.

Ångrar givetvis inte Agnes då hon är det ABSOLUT bästa som någonsin hänt mig....men då ser vi det givetvis själviskt.

Tack för era kommentarer!!!

2009-02-18 @ 22:50:35
Postat av: Annie

I en vuxens händer kanska ja. Men inte alls på det stora hela! Och Evangeline skulle jag absolut inte kalla chanslös för det är hon inte alls. Men som sagt det beror ju på till vilket sätt man menar chanslös när man säger det. Och att skaffa barn är ju i nästan alla fall själviskt, man skaffar ju oftast barn för sin egen skull. Men sen ser man dom växa upp och (oftast) bli fantastiska människor! Att inte skaffa barn ser jag inte som något sätt att få slut på våld och krig m.m. Syns på lördag?! Har ni barnvakt? Puss!

2009-02-19 @ 09:42:30
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej självklart inte, men det menar jag inte heller. Jag kallar ingen av de barn jag känner för chanslösa.. men om de hamnar i fel händer så skulle de kunna vara chanslösa.. tråkigt att det tolkas fel.

Det är givetvis inte ett sett att få slut på krig.... men det är väldigt konstigt att man kan göra sig själv och de man älskar mest så illa.

Att man kan spela roulette med dem, för man VET aldrig vad som komma skall.



Vi har barnvakt från 21.. men jag kommer nog redan 19.

Puss på dig Annie.. tack för din kommentar.

2009-02-19 @ 10:54:47
Postat av: Johan

Du vet vad jag tycker och det är ingen mening att jag skriver det här eftersom folk bara blir uppretade. Trots allt är vi ändå bara människor.

2009-02-19 @ 16:39:47
URL: http://www.johanejohansson.com
Postat av: Anonym

Ja, Johan.. du tycker ungefär som mig. ;)

2009-02-19 @ 18:26:01
Postat av: Kicki eller Pether

Skit blogg som aldrig skriver mitt namn.....

2009-02-19 @ 18:26:55
URL: http://allahososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback