Stök o fix!

Tycker det har varit en händelserik dag idag med.
Mamma kom och hämtade mig vid 10(?)
Vi åkte och kollade efter skor till Agnes som mamma absolut tyckte hon skulle ha :)
Hon fick då också betala dem ;)
Hade jag fått välja, (vilket jag säkert skulle få om jag ville,) så hade det inte alls blivit dom vi köpte,men jag kan ingenting om skor eller vad dom små behöver så det var lika bra att inte lägga sig i så mycket :)
Men jag köpte också ett par skor till Agnes! 49:- ! ! Sånna där tjocka vinterskor som hon kan ha påsk. Kanonpris!!!
Dock rätt fula, men det känns inte som att det spelar så stor roll.
Jag köpte en mössa till mig själv för 10:- !!! Och jag älskar den faktiskt :D
Först provade jag den bara för att få skratta lite, men väl på älskade jag den.. den var nog lika löjlig som mig :D

Bilbarnstolar.
Igår(?) var vi ner på stan och la undan en Britax på proffsen, det skulle bli kampanj på den och det var den bästa sa dom. 2395:- i kampanjpris, 500:- billigare.
Men när vi kommer på barnens hus idag ser vi att de har Akta Graco för 1495:- i kampanjpris, 1000:- billigare.
Så vi frågade om den. Jag var dock lite skeptisk för jag tyckte den kändes lite hård och inte riktigt lika bra.(tror dock att de flesta är hårda och att det egentligen inte spelar så stor roll men..)
Men då kom det fram att det var en till kampanj på G. Bara för att få bort färger som går ut sortientet så kunde man få köpa en annan Akta Graco för 1995:-. Även den var 1000:- billiagre.
Den kändes mjuk och bra och dessutom var det höj och sänkbar sits på den! Mycket bättre! Den var även vändbar!
Inte lika liten och smidig som Britax, men jag tror ändå det är värt det.
Har lagt undan en till på lördag, så jag har någon dag att fundera.
Tar gärna emot tips och råd om någon har.

Vi har även stökat och fixat en massa här hemma nu!! "Möblerat om" i skåp och grejjat.. det är skönt när det blir bättre!! :)

Orkar inte skriva mer nu och snart ska vi köra wii fit. Tänk jag som dömt alla som hållt på med det där! "Jävla töntar som inte kan ut och röra på sig, sånt där skit ska vi aldrig skaffa!!!" ;P
Nej då.. inte rikigt så.. :)

Imorgon jobbar Pether och jag ska på jamtli med öppna förskolan som sagt.
På fredag jobbar Pether också.. hela långa dagen, och jag har ingenting att göra..
På lördag ska vi till tant Annie som fyllde år dagen innan, och sen ska jag ut med några andra brudar!


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Macknow

Vi har 4 barnstolar (2 i varje bil) 2 av dom är acta gracco och 1 är britax och jag måste säga att Britaxen är mycket bättre! Den är mycket lättsammare att förlänga axelbanden på och att dra åt dom.. Accta:n är lite tjorvig, men dom funkar det gör dom!

2009-02-25 @ 20:06:25
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Annie

Tror den för 1495:- är den vi har och jag kan inte säga annat än att vi är skitnöjda! Vi funderade också på den dyrare som man kan höja och sänka men kom fram till att vi inte hade någon användning alls av det. Tyckte också att den vi köpte verkade hårdare men Evangeline har det så skönt så! Älskar våran Xtp! Lätt att sätta fast i bilen och lätt att spänna fast barnet. =)

2009-02-25 @ 23:15:29
URL: http://annelie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback