Att ge till någon behövande..

Tips!
Detta är en sida för dig som bryr dig om naturen. Och för dig som bör bry dig om naturen :)
http://www.ohno-imahippie.com/


Jag har bestämt mig för att ge bort mitt hår.
(Förhoppningsvis)

Jag ska låta allt växa ut och när det är tillräckligt långt ska jag skänka bort det till någon salong där de gör peruker till exempelvis cancersjuka barn... jag måste kolla upp det, för jag har bara hört talas om det för länge sen.
Mycket tråkigt att jag just kastat så mycket hår =/
Men sen är det så att man aldrig vet vad som händer, jag kanske inte står ut med att låta håret växa och måste klippa av det, men vi hoppas att det inte blir så!
Om du har någon info om sånt här så är det välkomnat =)
Men det är ett tag kvar också, så jag hinner nog fixa fram info själv om ni inte vet något.

Pether jobbar idag och jag o Agnes ska på babysim. Själva.
Trängas i damernas. Jippi =)


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Angelica

Va in och snoka på den där sidan igår himla intressant faktiskt. Har också funderat i dom där banorna förut men fixar helt enkelt inte att klippa av allt hår! Kan ha fel men jag har för mig att man inte får ha färgat hår om man ska skänka bort det sådär??

2009-02-09 @ 15:21:48
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Nej man får inte ha färgat hår, ska låta bli att färga det och det är rätt kort nu så det har ju hunnit försvinna tills dess. Varför fixar du inte det? Tänk på vilken grejj man gör! :) Fast jag vet inte om jag fixar att låta det växa ut heller.

Såg en tjej med dreads idag och jag vart så hiiimla sugen på att skaffa det själv. Men jag HOPPAS att jag ska kunna låta det växa och få skänka bort det :)

2009-02-09 @ 16:51:01
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vet inte antar att håret har blivit en sån stor del av mig själv på nått sätt.. men tycker det är sjukt modigt att bara klippa av det sådär, och vem vet kanske kommer dit jag med en dag :) Ja dreads är supersnyggt tror du skulle kunna passa i det.. gör ett försök vettja, man är bara ung och dum en gång :)

2009-02-09 @ 17:18:39
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Johan

Om det är något man får second thoughts om här nere så är det välgörenhet. Var man än går på gatorna så står det tiggare. Miljoner människor som lever under existensminimum i en stad som är byggd för 1/10 så många som det bor i den. Det tragiska är att man kan inte hjälpa alla; och börjar man ge så följer dom efter en och vill ha mer, mer och mer. Sen är jag förvisso själv lika fattig eftersom jag ligger 20 000 kr minus, så vad kan jag ge?



Att vara här är en gåva och en förbannelse som kastar alla värderingar upp och ner.

2009-02-09 @ 17:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback