Att INTE byta julkappar!?!

För att skratta åt familjen Johansson/Olsson läs detta:

Helt galet vad julklappar vi fick!!! Särskillt då vi INTE skulle byta julklappar...
Jag och min bror fick ta över mammas stuga i Tvärsele.. ingen dålig julklapp det inte!
Jag fick två tekoppar av Pether, två av Moa, en av mamma, en av Therese (och Johanna?) och Pether fick en tekopp av mamma så vi fick ihop sju stycken!!!
Jag och Moa skulle ju INTE byta julklappar så av henne fick jag som sagt två tekoppar OCH örhängen :S och hon fick INGENTING av mig.
Johan hade köpt biobiljetter till oss, och vi hade INGENTING till honom eftersom vi inte skulle byta i år.
Micke gav oss choklad, och vi gav honom....INGENTING..
Granna gav oss choklad och torkad frukt, vi gav henne.. INGENTING...
Erik gav oss en chokladask, vi gav inte honom nånting, men det kanske ni redan förstått..
Maire gav oss en stor korg (en vedkorg/tidningsställ?) med receptböcker, ljusstake, handdukar och en hammare m. kapsylöppnare..
Vi fick även ett rätt så härligt bidrag från Pethers pappa! Dock lite oense om vad pengarna ska läggas på.. :)
Ni kan ju gissa vad jag vill lägga pengarna på då jag fått en egen stuga!? ;)
m.m....

Gissa om det var pinsamt?? Men NU vet jag vad INTE BYTA JULKLAPPAR betyder!!!

Agnes fick en kälke, en spis, leksaksmat x2, hatt-stugan, en ritbräda, en pall, en pusselbok, barnkammarboken vit, bestik,pennor o ritblock, leksaksdjur, en pyjamas, ett fint kort på sin vän E i en fin ram, en stor låda med grejer från farmor: massor med kläder, en nalle, en handduk, bakbord m.kavel + extra kavel och säkert en massa mer..

m.m....

Förutom magkatarren hade jag en mycket fin jul!!!!!

//K

Ps. tur att Agnes hade gjort nån julklapp iaf!! ;)

Kommentarer
Postat av: Tirja

Gud va kul att ni fick stugan ^^

(och angående att ni inte gav folk något, om man säger att man inte ska byta julklappar så är det så! Men jag tycker ni ger era nära och kära så mycket iaf, med fester och fika och grejer hela tiden ^^)



Hoppas ni hade en riktigt fin jul!

2009-12-26 @ 11:20:49
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Angelica

Vad trisst att folk ger klappar när man kommit överrens om att hoppas över det. Hoppas det går bättre nästa år. En annan fick inte en enda julklapp vilket var väldigt skönt, slipper ångest, stress och hela den biten. Själva grejen med jul är väl ändå att umgås? Hoppas du haft en bra jul trots allt och att magkatarren blir bättre snart! Kramar till dig

2009-12-27 @ 23:18:48
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback