Agnes ord :D

Agnes ord:
Gis = Gris
Gos = Skor
Tiss = Sitt
Koss = Kossa
Bil = Bil
Mamma = Napp/mamma (oftast napp)
Pappa = Mamma/Pappa
Båuss = Buss
Däsh = Där
Kitti = Hello Kitty
Mim-mi = Mimmy (Kittys storasyster)
Pabo = Farmor
Mo-ma = Momma
Kiss = Kissa på pottan eller byta blöja.
Ba-iss = Bajs/kiss i blöjan, eller sitta på pottan.
Hejåå = Sluta/hejdå/godnatt
Mum = Hungrig/gott
(Auf = Alfons, fast oftast Hmhm)

Agnes gester:
Ett finger upp = ljus
Klappar på golv eller stol = Sitt här
En hand emot pannan = hus
Handen emot kinden och dra ljupa andetag = sova


Agnes ljud:
Hmhm = Alfons
JaoJao = Katt
Muu = Ko

Pether köpte en Hello Kitty bok, och han säger att han inte hade hunnit träna nåt med henne, men på kul frågade jag henne om hon visste vart pallen var, nallen, boken, glasögonen, rosetten i håret, blommorna, båtarna, vattnet, penslarna, fönstret, Med mycket mera, och hon kunde ALLT. Vem kunde ana?!
Vi har ju brukat träna på andra saker i andra böcker, men jag brukar aldrig fråga nåt första gången jag läser, utan brukar visa själv först.. ♥

Tog för några dagar fram en massa knopp-pyssel och tro på fan att hon klarar dom HUR LÄTT SOM HELST.. på några minuter!! Helt sjukt tycker jag ! Hon måste ju ha tränat på dagis!? Fast ändå, att se: "Det där är en häst, den ser ut att passa där" och fixa nästan alla på första försöken! ♥

Mamma stolt!!!! ♥ Mitt lilla snille! ;)

Det bästa med Agnes är alla dessa pussar o kramar! Glädjen och kärleken.. jag ÄLSKAR den här åldern hon är i nu :)
Det går att leka och förstå varandra, det går att pyssla och det går att mysa.
♥♥♥


Kommentarer
Postat av: kickan

Vad duktig hon är :)

2009-12-10 @ 21:37:16
URL: http://kick86.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vad duktig hon är lilla prinsessan! :)

2009-12-11 @ 03:29:39
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hon måste nog vara en av världens härligaste ungar den där fröknen! :)

2009-12-11 @ 10:28:30
URL: http://aianne.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh va underbart det låter! Själv är Nils en riktigt pappagris, han ger inga pussar eller kramar till NÅGON annan än Elvira. Det är iof sött. Han är heller inte så språklig av sig, men han gör sig förstådd och är sjukt motorisk, så jag förstår känslan som du har! Kram

2009-12-11 @ 22:26:13
URL: http://mukisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback