Wooow! Vegetarisk stroganoff!

Kanske den godaste stroganoffen jag någonsin ätit??

Pether bjöd på denna underbara rätt till middag idag. Agnes valde att bara äta ris, men jag älskade den!
Vi hade inga champinjoner i, men man gör som man vill med det.

Lånad bild på lite fräscha grönsaker. :)

(200g champinjoner)
1 aubergine
1 gul lök
2 msk olja
2 msk tomatpuré
2 msk dijonsenap
2 dl grädde
1/2 dl hackad persilja
2 msk japansk soja
Salt och peppar


1. Tärna auberginen. Hacka löken (och dela svampen i mindre bitar.)
2.
Fräs löken och auberginen i en kastrull.(Lägg i svampen och låt fräsa lite.)
3. Häll på grädde, tomatpuré, soja och senap. Koka upp. Krydda med salt, peppar och persilja.
4. Låt puttra under lock i 20 min.

Vi serverade med ris.


Länkar sidan jag hittade receptet på, tycker sidan verkar jättebra!
http://mymica.blogg.se/iheartgreen/


//Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback