Liiiite vegetariskt??

Ok.. om jag kommer med några vegetariska supergoda recept då??
(och som vanligt uppskattar jag att vegetariska recept jätte mycket också)

Ikväll hade vi Ted, Petra o Leo här på middag, och då åt jag suuupergott vegetariskt.. kan dela med mig av det receptet imorgon kanske??
(Det var för övrig jättetrevligt att ha dem på besök här, Agnes o Leo lekte jättebra ihop)

Dagis dag 2 gick jättebra.. det kan dock finnas en tjej där som jag anar att Agnes kanske inte kommer att gå jätte bra ihop med.. hon verkade inte gilla Agnes och jag vet inte varför alls. Annars har jag fått en mycket bättre uppfattning idag. :)

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Kom gärna med recept, om inte annat så har jag något att bjuppa på när du kommer! :) Hoppas att Agnes och den där tjejen kommer att bli kompisar så det inte blir bråk :/ Puss!

2009-08-11 @ 23:34:39
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: therese

Hoppas de går bra på dagis (:

2009-08-12 @ 12:24:08
URL: http://freaken.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag läste en notis i dagens LT om en ung kvinna i Östersund som lämnat ett medborgarförslag om att det en dag i veckan ska serveras vegetarisk mat i samtliga kommunala verksamheter. Var det ditt förslag Kicki? :)



Vård- och omsorgsnämnden är en av de kommunala instanserna som säger nej:



”Att servera vegetarisk kost en dag i veckan generellt inom vård- och omsorgen är inte att rekommendera. Generellt sett har de äldre ett högre behov av protein och energi än vad en vegetarisk kost ger”, har nämnden sagt.



Däremot finns det möjlighet att beställa specialkost i form av vegetariska rätter, påpekar nämnden.



Finansutskottet ska ta ställning till motionen på torsdag.

2009-08-12 @ 23:34:54
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Tyvärr är det inte jag, även om jag hade önskat att det vore jag.

Måste säga att det är sjukt att dom svarar så, det är helt och hållet skitsnack. De som lagar maten på skolorna borde veta vad som är proteinrikt och vad som ger energi.

Får man ge småbarn (t.o.m i Agnes ålder!!) vegetariskt kost så säger väl det sig självt!?



Bara man väljer rätt grejjer så är det inga problem.

Och EN gång i veckan dessutom!!! Löjligt att det skulle skada.

Hur proteinrikt är pannkaka om jag får fråga då??

Och hur proteinrikt är potatisbullar??

Jag tror inte skolans kost är särskillt proteinrikt alls (eftersom dom tydligen inte har någon som helst koll på det där!!)



Varför blir jag så het jämt??? :P



(Tack Sarah!!!)

2009-08-13 @ 08:31:47
URL: http://allahososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback