Inte vegetariskt?? :O

För att du ska få din skinka på din macka, eller din äckliga korv så plågas miljoner grisar. De står för trångt, de ligger på varandra, de får missbildade kroppsdelar, de blöder och varar av skavsår, de äter gifter (som du sen får i dig)
de får aldrig se natur eller känna på frisk luft, en del kan inte ens lägga sig ner, små kultingar blir kastrerade utan bedövning och svansen blir avskuren så att de inte ska kunna leka och dra varandra i svansen.
Samma gäller kossorna. Man kan t.o.m välja att äta DIKALV = En sån liten kalv att den fortfarande DIAR ! ! Vidrigt.
Sen har vi kyckling/höns. De som packas hur många som helst i en och samma bur, och får leva så resten av deras liv.
Djurplågeri i allra högsta grad.


Är inte det en anledning nog??
(det här är inte riktat till en person, det här är riktat till alla som väljer att skita i hur djuren har det.)

INGA fler som känner att de törs välja vegetariska alternativ EN dag i veckan??
Nyttigare, smalare, bättre för människa OCH djur, plus att man får en variation i kosten.

Till er som tackar nej till denna idé, förklara gärna varför?? Intressant att veta.
Tack till er som skulle kunna tänka er att ställa upp!

//K

ps. ALLA bidrag hjälper.
(Hur är det man säger; Bäckar små blir snart till en stor å... ju fler som tänker vego ju fler djur hjälper vi!!!)

Kommentarer
Postat av: therese

Sv: hihi de gillade jag :P

Jag vill låna henne när vi ska åka till andersön å bada :D

Annars kmr de inte bli någe kul S:

Kram!

2009-08-11 @ 00:54:36
URL: http://freaken.blogg.se/
Postat av: Annie

Sverige har en av världens bästa djurhållningar. De omständigheter du skriver om är så extrema. Visst det är inte bra överallt men det är heller inte dåligt överallt. Det finns bönder som verkligen sköter om sina djur. Sen vet ju du ingenting om vilket kött jag äter så du kan absolut inte säga att jag äter dåligt, äckligt eller kött som kommer från djur som lider. Och smalare, kött som kommer från älg är ju nyttigt och inte fett, så det argumentet håller inte för mig. Så nej jag kommer inte att välja vegetariskt en gång i veckan. Men som jag skrev, det betyder ju inte att jag aldrig kommer äta vegetariskt. Puss!

2009-08-11 @ 10:52:27
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

En av världens bästa djurhållning, men ändå inte bra!! De må va extrema men sker ändå allt för ofta. Man har t.o.m hittat en bonde i jämtland som vansköter djuren så illa. Faktiskt mycket värre.

Tyvärr är det vanligare än man tror.

Å andra sidan har jag inte nämnt älg?? Har hittills inte hört talas om någon älg som far illa, och om man bara äter älg och inte (för mig!) äcklig korv så är det väl bra!

Jag VET inte att det kött du eller någon annan annan äter är från djur som lider, men det skulle mycket väl kunna vara.



Kom ihåg att det inte var riktat till Dig Annie!!!

Jag är bara mycket brydd över så lite kommentarer.



Men måste ändå fråga varför du inte kan tänka dig detta??

(Vilket givetvis är okej, man gör som man vill)

2009-08-11 @ 12:04:45
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag älskar vegetarisk mat! Har du några goda recept att dela med dig av? :) puss

2009-08-11 @ 15:11:32
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag är ju vegetarian på heltid sen 5 år, så jag tycker jag gör min del. :) Även om jag faktiskt mest gör det för min egen skull.

2009-08-11 @ 15:47:49
URL: http://jenkka.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag vet att det inte var riktat mot mig och jag har svarat på varför jag inte kan tänka mig att göra en dag vegetarisk samt "försvarat" (vilket jag såklart inte behöver) mina åsikter. Tycker också att fler kunde vågat svara! Puss!

2009-08-11 @ 17:09:29
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Annie

Känns som jag inte riktigt hann skriva i föregående kommentar för jag hade en liten tjej som klängde :) Nej du nämnde inte älg som dåligt, men du nämnde inte heller att älg är bra. Därför skrev jag älg för att det ska komma med att det faktiskt finns nyttigt och bra kött. Som du skrev så uppfattade jag det som att du tyckte att allt kött var dåligt. Och alla får såklart tycka och tänka som dom vill och man måste respektera varandras val. Puss!

2009-08-11 @ 19:08:41
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Macknow

Jag skulle kunna tänka mej att äta vegitariskt en dag i veckan, absolut! Men jag vet inte om jag skulle kunna hålla det eftersom mina matsedlar aldrig håller!



Jag håller med ovanståeende komentator om att det finns bra kött också! En av mina närmsta vänner är kött bonde och dom djuren har det jätte bra, sen har vi grannen en bit bort som grävde ner ca 50 döda djur och som fick stå i sin egen avföring upp till knäna..Det är INTE bra, då mår jag illa!!

2009-08-11 @ 22:11:22
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback