Feg..

Känner mig så fruktansvärt liten och feg.. jag kom in på denna utbildning också. Men istället för iver känner jag en stor klump i magen.. jag är så rädd. Rädd, liten, ensam. Feg.
Så många tankar.

- Om jag bestämmer mig för att ge det ett försök så börjar utbildningen om en vecka (och en dag) och Pethers utbildning börjar också då. Så hur gör vi med Agnes??
Pether blir borta en hel vecka. En HEL VECKA. = jag har Agnes hela veckan. Men hur ska jag kunna ha henne om jag är i sundsvall?? För jag ska egentligen vara där hela veckan. Mamma kanske kan hämta efter dagis någon dag, farmor någon dag och Moa kanske kan lämna någon dag. De andra dagarna då?? Och om jag ska dit innan dagis har öppnat? Och hur kan man lämna sitt barn till olika människor så i en hel vecka? (Eller egentligen antagligen bara tre dagar, men ändå) Nej jag vet ingenting. Allt bara snurrar.
-Tänk om dagis ringer och säger:
"Agnes är på akuten!!"
Då svarar jag: "Jaha.. ja men mitt tåg går 16.35 och det tar två timmar hem så hon får klara sig till ca. 19 utan någon förälder"?? Alltså jag pallar inte det här.
Sen till en helt annan sak: Jag kommer inte hitta till skolan. Jag kommer inte hitta till den sal jag ska vara i. Jag kommer att missa tågen. Jag kommer att sabba hela skiten. Faan!


/K

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hjärtat.. ta ett djupt andetag! 3 dagar klarar sig Agnes utan dig tillsammans med andra hon känner sig trygg med och som älskar henne. Du hinner med tåget, hittar till skolan och frågar någon eller läser dig till var du ska. Allt är nytt och nervöst i början men det kommer att ordna sig, vet att du fixar det där. Kramar

2009-08-23 @ 21:29:45
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hjärtat.. ta ett djupt andetag! 3 dagar klarar sig Agnes utan dig tillsammans med andra hon känner sig trygg med och som älskar henne. Du hinner med tåget, hittar till skolan och frågar någon eller läser dig till var du ska. Allt är nytt och nervöst i början men det kommer att ordna sig, vet att du fixar det där. Kramar

2009-08-23 @ 21:30:58
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ska du bo när du är där då? Tänkte om det fanns möjlighet att ta med dig nån som kan passa agnes medans du är på skolan...

2009-08-23 @ 22:16:51
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Annie

Först och främst grattis till att du kom in! :) Sen så tror jag att du kommer hitta bra och allt sånt där, man lär sig ju! Sen det med Agnes, hon är ju så social och allt sånt så det går nog bra, och det är ju inte varje vecka. Jag tror ni fixar det, prova på om inte annat! Puss!

2009-08-23 @ 22:26:14
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kära vän. Jag tror nog att det går bra. Den där rädslan och klumpen i magen är naturlig, men jag tror inte att du behöver oroa dig. Agnes har ju så många som bryr sig om henne att det inte borde vara något problem. Ring om du behöver prata eller nåt. Kram/// Påsen

2009-08-24 @ 09:21:44
Postat av: Lena

Även om det känns jobbigt så tror jag det går bra. Agnes upplever det nog inte lika som du gör, utan,förhoppningsvis, lite spännande att olika nära och kära ska hämta och lämna på dagis. Det kan ju bli som små äventyr för henne..

Kram

2009-08-24 @ 17:40:02
URL: http://lenaloo.blog.se
Postat av: Macknow

Grattis!!



Ska du pendla till Sundsvall varje dag?

2009-08-24 @ 19:46:36
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Majsan

Kliv av vid västrastation, gå direkt vänster (mot järnvägsövergången) ta sedan höger, då kommer du gå förbi en massa studentbostäder. husen är uppmärkt STUBO. och sedan vänster igen. och över gatan. där har du universitetet. du kommer inte missa det! verkligen jättefint område! ska ta ca 5 min att gå från västrastation! Lycka till!

2009-08-24 @ 21:44:23
URL: http://majdaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback