Orolig..

Vad är felet?

Igår började jag få så hemskt ont i ryggen, det gjorde ont när jag gick, när jag böjde mig eller allra mest när jag plockade upp Agnes.  (Är fortfarande öm i ryggen och tror att det kanske bara är en tillfällighet?)
Vid 15 började jag få ont i magen också.
Väl hemma hade jag så ont att jag fick lägga mig i soffan. Inte mycket i ryggen utan mest i magen.
Tillslut grät jag. Det är bland det värsta jag varit med om, inte det värst, men inte långt ifrån heller.
På med värmekuddar och in med kuddar under benen så jag skulle få dom i höjd.

När jag senare på kvällen lyckades ta mig ur soffan för att gå på toaletten så såg magen.
Såg ut att vara i sjunde månaden gravid ungefär !
Pether kollade och kände, tyckte inte heller att det såg bra ut. Den var stenhård.

Efter ett tag till i soffan så började Agnes gråta... någe så förfärligt grät hon.
Pether fick försöka ta hand om henne och när ingenting hjälpte testade vi 5-minuters-metoden... som inte heller funkade!
Hon vart alldeles förtvivlad.

Jag höll Agnes medan Pether gjorde välling men då kände jag....
..."Nu spyr jag snart! Nu MÅSTE Pether komma!"
Direkt när Pether kom så fick han ta Agnes och jag gick och spydde. Allt maginnehåll i tre kast.
Fortfarande jätte ont men nu också jätte yr. Gick och la mig i soffan och Pether fick ta Agnes.
Hon skrek i några timmar men somnade sen och jag samma där.. fast jag skrek bara inombords.


Vad är felet!?
Jag har inte spytt nå mer men jag är jätte öm. Har ont och mår illa.
Är det samma fel på Agnes eller var det bara en tillfällighet!?

Allra mest orolig för Agnes..

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Angelica

Fy det där lät inte alls bra. Jag är ju ingen doktor men hoppas på något av följande: STRESS, något du ätit, eller en nerv som ligger i kläm! Mindre bra om det är infektion/inflammation eller något allvarligt med magen det vill vi inte. Hoppas du blir bättre snart. Kramar

2009-04-23 @ 09:37:06
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Annie

Usch låter inte bra =( Andres och Jessica har också varit dåliga men bara spytt nåhon gång.. Någon liten magsjukegrej skulle jag gissa på. Hoppas det blir bra snart! Puss!

2009-04-23 @ 09:46:40
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: sara

Låter som en matförgiftning!

2009-04-23 @ 12:11:23
Postat av: Enas

oj stakars dig :( lät inte bra alls. du måste kolla det med läkaren snart om det inte försvinner. Hoppas du mår bättre <3 kram!

2009-04-23 @ 17:52:05
Postat av: MAcknow

Huvva! Krya på er!

2009-04-23 @ 20:46:44
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback