Bara gnäll..

Är så himla less nu... Ringde till fabror Doktor kl. 8.30 nånting, kanske 8.35.. då sa dom att han skulle ringa upp vid 8.40
Klockan är nu 10.59 och han har fortfarande inte ringt upp. Och han kommer inte ringa upp heller, det kan jag slå vad om.
Så jäkla ont men aldrig kan man få någon hjälp..

Vädret är så jäkla piss-skit här just nu för er som inte visste det. Jätte kul! Jag som skulle gå på stan idag och allt.. ja vi får väl se hur kul det blir.

Det är tydligen skitväder i Tvärsele nu också.. Jippi! Vilka glada nyheter!

Igår var det rätt jobbigt här hemma, Pether jobbade och Agnes vägrade sova, hon var vaken ända till 14 då hon totaldäckade. (8.00-14.00= 6 timmars gnäll= rätt så jobbigt!)
Och då hade jag sån supertur att hon sov i hela 30 minuter... jag hann inte ens sätta mig ner!
Hann plocka ihop lite och småstäda, men jag trodde att jag skulle hinna vila lite.
 Men sen kom Angelica och lyste upp dagen lite, Agnes var plötsligt på bättre humör också (det kan faktiskt vara så att jag och Agnes surade ner varandra igår)
Vi åt middag på balkongen i strålande väder, sen åkte vi och handlade, då fick Agnes gå själv inne på affären, roligast var att hjälpa mamma att dra korgen! :D
Sen kom Enas o Krille förbi och åt tårta o spelade GH :)

Glömde skriva att Agnes fått ett pussel av Anita o Torbjörn också! Ett jätte sött med bara fyra bitar :)
Och sen har hon fått en skallra och en bok av Anna,tack tack :)

Ja det vart väl inte allt för mycket gnäll nu då kanske..?

Behöver mer tips på mat, kan ni  s n ä l l a  ge mig nåt recept på något lättlagat som helst inte tar så lång tid? :)

Nu måste jag fortsätta packa!!!
Vi åker imorgon på eftermiddagen istället så slipper vi en dag i oväder där borta.

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annie

Hoppas att ni får det jättekul! Och att vädret blir bra! Puss!

2009-04-08 @ 12:00:30
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Angelica

Dom är bra hopplösa doktorerna ibland.. tar en evighet att få en tid och när man väl får komma dit frågar dom typ 2 frågor och kan efter redan 3 minuter konstatera att allt är bra, så länge du står och går finns ingen hjälp att få! "Ta en alvedon och kom tillbaks om det blir värre" Jaja... nog om det. Angående mat så är det ju lättsammt att koka couscous/ quinoa/ bulgur/ matvete eller vad ni gillar med en buljongtärning och sen slänga ner det som finns hemma blir alltid gott. Krossade tomater är också alltid bra att ha hemma så ni kan koka ihop en gryta, supergott (och billigt) med bönor, linser, potatis, lök osv i, ta vad ni gillar. Finns ingen ork alls att laga mat så köp en korv eko vegetarisk ärtsoppa behöver inte ens värmas om det är så, blir extra gott med lite hackad gullök och kryddor i. Äter jag själv säkert 5ggr/veckan, mums =)

2009-04-08 @ 13:24:50
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback