Mulliga som vi är..

Har läst på aftonbladet om folk som gått ner massor i vikt och om vad man ska äta och inte OSV. OSV.
Det jag lägger märke på.. och då menar jag även i dessa program "du är vad du äter" m.m.
..det är iaf att alla äter så onyttigt. (Inte helt chockerande..) :P
De flesta äter skräpmat flera gånger i veckan, endel flera gånger om dagen!
De flesta äter vitt bröd, godis, chips, bullar, kakor och tårtor jämt och hela tiden.
De flesta vet knappt vad grönsaker och frukt är.
De stora förändringarna är att de börjar äta nyttigare och motionera mera.

Men vi då?
Vi som sällan äter onyttigt?
Vi som sällen äter chips, bullar och godis?
Vi som äter grönsaker (nästan) varje dag?
Grovt bröd, frukt, fullkorn, hemlagat...?
Vi som tar långa promenader jämt och hela tiden?
Vi syndar.. det gör vi! Vi är långt ifrån perfekta. Men vi sköter oss! Ganska bra tycker jag!

Ibland känner jag hur skitsnacket går.. "oj vad mycket dom har gått upp i vikt", eller "Dom borde inte äta här"
eller  "Hon borde inte ha på sig det där" OSV.
(Har faktiskt fått höra både de ena och det andra!)

Jag tycker bara det är lite orättvist.
Vissa kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt, medan andra verkligen försöker och går upp bara man tittar på en bulle.

Å andra sidan gör inte detta oss till sämre personer.
Å andra sidan har vi inte sämre vänner.
Å andra sidan har vi inte mindre roligt.
Å andra sidan har vi så mycket kärlek att ge.
Å andra sidan..
..Å andra sidan har vi det nog ganska bra. Mulliga som vi är =)


Om man tycker det är mycket gnäll här så behöver man inte läsa..skriver bara mina tankar =)

/K

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tycker att ni är jätteduktiga! Och jag älskar er för dom ni är. Helt underbara personer. Jag håller med dig till fullo. Lite orättvist är det. Pussåkram!

2008-09-17 @ 21:29:31
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Macknow

Tycker du har helt rätt inställning!!

JAg kan heller inte titta på något inyttigt innan det har satt sej på mina "handtag":( MEn va fan, som du sa inte är man någon sämre person för det!



Jag kan åxå känna så där dom du skrev :"Ska hon verkligen äta det där?"

Känns som att alla tittar konstigt på en när man äter något mindre nyttigt..

Ähh ska vi älska våra kroppar för det dom är och strunta ialla smala stickor överallt?! Vi har ju trotts allt fött barn ;)

2008-09-17 @ 22:15:02
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Angelica

Alla är vi olika, men huvudsaken är väl ändå hur vi mår? Något säger mig att ni faktiskt mår så mycket bättre än dem som äter snabbmat 3ggr om dan och det är ju det som spelar något roll. Det finns så mycket viktigare och roligare saker att ägna sig åt i livet än att banta, följa dieter och få dåligt samvete varje gång man äter något onyttigt. Kram på er

2008-09-17 @ 23:11:21
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Johan

Imorrn blir det nasi-goreng & öl eller hur var det :-)



/FA

2008-09-19 @ 01:05:22
URL: http://www.johanejohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback