Inbrott?

Vaknade för snart en timme sen.
Rasta kom och puttade på mig och gick sedan ut i vardagsrummet.
Hon stannade strax utanför sovrumsdörren och morrade. HJÄLP!?
Pether ropade på henne men jag tvingade honom att kliva upp och kolla.
Jag lyssnade från sovrummet.
Hans steg tystnade.
Sen hörde jag hur det skvalade från toaletten. Han tog pisspaus.
När han kommer tillbaka säger han att han ska ta med Rasta ut och jag frågar om Agnes var okej?
"Tror hon vaknar snart" sa han och gick. Jaha! Bra status.
Pether trodde det var att för att vi glömt en lampa på som Rasta sa ifrån. (Det kan vara så, hundar reagerar om nåt är annorlunda.)
När Pether kom in och la sig somnade han snart.
Det gjorde inte jag! Hörde Agnes skrika. Låg och fortsatte lyssna efter att ha kollat till Agnes som sov.
Hörde ljud från ytterdörren.. någon försökte låsa upp lät det som.
Skickade upp Pether igen. Ingen där.

Efter bara en stund vaknade Agnes och det var dax att kliva upp.
Ja.. God morgon.
Jag är trött!!!!


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Sara

Va duktig Rasta är som säger till att nåt är fel även om de bara är en lampa! Det kanske bara var spöken som sprang runt :P Blir du hemma idag fröken?



Puss

2008-09-19 @ 09:57:27
URL: http://slajsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback