Mardrömmar

Mina mardrömmar har mystiskt försvunnit.. har haft dessa såå länge nu, i minst ett år, men antagligen myycket längre.
Det är otroligt skönt att vakna och vara lugn istället för att vakna i panik sju gånger om natten. (vilket var en liten överdrift, men det händer att jag vaknar flera gånger)
Dessvärre verkar Agnes fått tagit över dessa.

Inatt vaknade jag av att Agnes gallskrek, hon skrek så illa så mitt hjärta bara exploderade, STACKARS UNGE!
Jag flög ur sängen och sprang till Agnes och tog upp henne.
Det var sån hemsk panik i hennes skrik, usch!!!!
Hon slutade skrika genast när jag tog upp henne, och hon fick sova i vårt rum istället =)


-------------------------------------------------------------------------------------

Utmanad
Vart utmanad av Anna J.

3 saker som jag går igång på
("Går igång".. det var roligt.. kan man ju tolka på olika sätt.)
Jag går igång på...hmm..
- Pether, som så ofta får mig att må så bra, och bli så glad och ivrig och pirrig och tokig!
- Naturen, som får mig att släppa alla dåliga tankar, som också kan få mig ivrig och lite pirrig, fast på ett annat sätt.
-  Musiken, som kan få mig att hoppa och dansa och bara vara underbart glad. =)


3 saker som jag inte kan vara utan
Klarar mig utan alla saker i världen tror jag, utom..
-Min familj och kärleken.


3 saker som jag ångrar
- Att jag snackat skit om andra
- Att jag inte tagit skolan mer seriöst
- Att jag för ofta talar innan jag tänker


3 saker som gör mig glad
Kärleken
Vänner och bra sällskap
God mat


3 saker som gör mig arg
Orättvisor
Djurplågeri
Kvinnofridskränkning

3 människor som jag beundrar
Beundrar nog alla jag känner, men om jag måste nämna tre så väljer jag..
-Annie, som tog sig ur en väldigt svår situation, och är en fantastisk människa.
-Min mamma, och ord räcker inte till.. allt du gjort för dina barn och för överlevnad, om jag säger så.
-Sarah.B som klarat livet så bra, trots motgångar.
(Sara.H som är en stark människa, Moa som helt enkelt är underbar, som jag sällan till Aldrig hört säga ett ont ord om en annan människa, Pether som ställer upp så mycket, Johan som klarat de han klarat och dessutom kämpar så väl....OSV.)


3 saker som jag skulle vilja göra
Lyckas riktigt bra med uppfostran av mina barn
Ha ett jobb jag trivs med.
Vill lära mig att tycka om mig själv, sluta med denna självhat.

3 maträtter eller ingredienser i köket som jag gillar
Potatis i alla former
Quorn
Ost i olika former

3 TV-program som jag ser
Gordons program
Desperet housewifes
Heros

3 saker som jag har med mig i livet
Svår fråga..
-Erfarenhet och lärdom av saker och ting som jag gärna kan stå över.
-Dålig självkänsla och förtroende till mig själv.
-Erfarenhet och lärdom jag gärna inte står över.

3 saker på önskelistan
(Skulle vilja svara: Ett liv i frihet, utan hårda jobb och med kärleken vid sidan hela livet.)
Men det är väl ting, så jag svarar.
- Två nya säng bord
- Scrappbooking-grejjer
- Smycken, dock inte halsband, tror jag.

3 bloggar jag inte kan vara utan
Måste dessvärre säga att jag klarar mig utan alla bloggar, men läser gärna:
Annies
Sarah. Bs
Sara Hs


3 som jag utmanar
Pether
Du som just läser detta och känner att du vill göra detta.
Du som just läser detta och känner att du vill göra detta.


//Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback