Hmm.. lite udda kanske.

Lite konstigt inlägg, det är mammor emellan ;P


Agnes äter iaf såhär..

Frukost: Välling/Gröt (Gröten är hemgjord på stötta havregryn, jätte enkelt och mycket billigare)

Mellis: Välling/Frukt /Ska börja äta frukt+Kesella Gourmet också, alt. hemgjord fruktkräm (Om hon blir hungig innan lunch)

Lunch: Mat

Mellis: Samma som tidigare

Middag: Mat/Gröt

Kvällsmål: Välling.


Äter Kasper gröt nu?? Ett tips då är att göra gröten själv för att spara in några kronor.
Jag förstår verkligen om man inte orkar göra maten själv, men det blir en hel del billigare.
Och Efterrätt och frukt är jätte lätt.

Exempel: Skala och riv äpple med rivjärn = Klart att severa.


Tar gärna emot tips på mellanmål och sånt som ni andra mammor ger till era barn.


//Kicki

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi gjorde yogurt på mosade frukter blandade i turkisk yogurt, då den är fetare o inte lika söt som vanlig naturell yogurt! När hon blev större fick hon kräm, vilket inte va ett av mina smartaste drag då den är väldigt söt.. :S Men hon va ju så tunn ändå! försvarar mig ;)

2008-11-09 @ 09:39:26
Postat av: Johan

Den här bloggen har jag läst litegrann, den kanske intresserar er mammor: http://mammabeckas.blogg.se/

2008-11-09 @ 11:25:22
Postat av: Veronica

Oj vilka rutiner ni har! det där måste jag prova, Kasper är lite krånglig när det gäller maten. När jag har gett honom lunch så vill han alltid ha ersättning efteråt, han blir inte mätt ändå fast vi tar en halv puré burk...så jag vet inte vad jag ska göra! Men jag ska pröva så som ni gör! Det lät himla bra! Tack så mycket för inlägget! =)

2008-11-09 @ 12:51:06
URL: http://kaspersmamma.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vi har hållt på sen han blev 4 månader, han älskar mat! :D När ersättningen är slut så ska vi köpa välling och gröt och pröva med det! och puré. Jag är som lite lost när det kommer till vad han får äåta och inte äta om jag skulle göra något själv =/ får han äta yogurth? liksom sånna saker. Kram!

2008-11-09 @ 17:13:06
URL: http://kaspersmamma.blogg.se/
Postat av: GurriGurran

Nämen vad säger fröken? :O

Jag som tyckte att Mrs.Lovett var så vacker =)

2008-11-10 @ 10:13:42
URL: http://nogg.se/gurran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback