Hemska värld.

Vart är världen påväg??
Har just kikat på insider och dagens program handlade om tidelag och djurplågeri.

Visste ni att tidelag INTE är förbjudet???

Helt sjukt!
Det är ju våldtäkt!?!

Jag hatar denna värld och jag hatar att jag hjälpt till att befolka den.
Jag hatar att MIN dotter ska behöva leva i denna värld.
Jag vill aldrig mer ta ett barn till denna värld. Men självisk som jag är så kommer jag nog det.

Inte konstigt att jag har så mycket mardrömmar då jag mår dåligt varje kväll när jag lägger mig.
Har föör mycket att tänka på.
Och för få lösningar.

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Johan

Det har varit dödsstraff på tidelag tidigare, något som användes som förevändning för att avrätta bl.a. homosexuella, men lagen avskaffades samtidigt som homosexualitet blev legaliserat (eftersom båda låg under samma lag, som kom från kyrkan). Eftersom kyrkan varit extra hård mot alla former av sexuella avvikelser har det varit väldigt lätt att bli dömd för tidelag tidigare, något som också gjort att väldigt många personer har blivit avrättade förmodligen av misstag. Typ om Adam blir sur på Bertil i samma by så anmäler han Bertil för tidelag och en vecka senare, chop chop...



Jag skulle inte säga att det egentligen kan klassas som våldtäkt (jämför definitionen), men det är helt klart en form av djurplågeri alt. misshandel och något som borde vara kriminellt. Samtidigt är det förmodligen inte så utbrett, alltså inget "större" problem (hoppas jag, sjuka värld) och dessutom säkert mycket svårt att bevisa, i alla fall där det inte finns bildbevis.



I am the law!

2008-11-13 @ 10:53:43
Postat av: Angelica

Vet att du inte "tror" på namninsamlingar men tycker ändå att du ska gå in på denna sida och göra din röst hörd: djursexet" rel="nofollow">http://www.namninsamling.com/stoppadjursexet Chansen att något görs är ju större om du skriver på än om du skulle göra ingenting!

2008-11-13 @ 16:34:03
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback