Klaga,klaga =)

Tack för kommentarerna på förra inlägget.. ni som skrev, har ni också huvudvärk?
Det jobbiga är att jag har ont även när jag har fått sovit ordentligt också.. =(
-----

Jaha.. hur länge ammar ni som ammar då?
Själv ammar jag hela tiden.. ja, mycket liv här.

Igår ammade jag i åtta timmar.. ÅTTA TIMMAR! Med en snabbpaus så jag fick slänga i mig midda (då skrek hon hela tiden) En liten paus när hon somnat,alltså typ 5 minuter, och en paus när vi försökte få henne att somna i vagnen ute på promenad (dumt, bara att vända hem igen)
och ännu en liten paus då hon fick 100ml på flaska, sen fortsatte hon.
Självklart blöjbyte i pauserna.

Imorse ammade jag från 6-13.. med paus för bröstbyte, blöjbyte och frukostpaus. JAG PALLAR INTE!?
Hur länge ska jag behöva hålla på??
Jag kan juh inte neka henne heller. Jag fattar inte vart det tar vägen??

Jag ammar dygnet runt nästan.. får några timmars paus.

Nej gissa vad.. nu måste jag gå å fortsätta amma.

//K (Ni hade blivit rätt chokade om det var Pether som skrivit skulle jag tro ;P )

Kommentarer
Postat av: Sara

Åååh.. *ryser* Alicia var likadan. Hade mig som snutte och ammade totalt hela tiden! Amma bara så länge du känner att du orkar o det är värt det.. Alicia ammade jag i 8 månader o hon var sjuk massor.. Billy ammade jag i 2 veckor, sen flaska o han har inte haft en förkylning ens, dagisbaciller till trots. Så amma behöver inte va det bästa för barnet.. billigast för föräldern bara! Kör så länge du orkar, o pröva sen nappflaska o napp. Inte för sent dock, för då kan hon rata flaskan o bara vilja ammas istället.. Hoppas att huvudvärken din går över, kanske äter du lite för lite också? Det går ju åt massor med extra då man ammar!

.. jo en sak till. om bebisen har ont i magen så vill den tröstas - och det enda sätt den vet är genom att snutta. Och då får den ju i sig mer mat, vilket ger mer magknip! Om hon drar upp benen mot magen när hon gråter och det är alldeles förtvivlat, så kan det va magknip! Försök att hålla ut några timmar mellan maten då, fast det är jobbigt.. eller kör ett mål med ersättning så blir hon mer mätt. :)

2008-05-11 @ 20:16:44
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: sara

Felicia var ju sån också och jag brukade pumpa ur och spara i flaska så kunde ju någon annan ge när jag ville ha tuttarna ifred. Nä men det funkade jättebra, plus att man ser hur mycket dom får i sig då och då kan man utgå från att dom är mätta när dom grinar och kanske ge napp eller så. Jag tyckte iaf det var super att ge bröstmjölk på flaska.

2008-05-11 @ 20:39:51
URL: http://sarasandman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback