Agnes-nytt =)

Agnes väger nu 4915g och är 59cm lång, en dm längre än när hon föddes!! =)


Vi var hos Annies mamma häromdagen, igår tror jag? (Jag,Agnes, Annie och Evangeline) Jag testade göra lite olika frisyrer på Annie till bröllopet, känns nästan inte som att man vågar ta på sig det ansvaret :O

Agnes lyfte huvudet själv där!
Hon halvlåg/halvsatt i min famn, och lyfte sig till sittande ställning typ. Så kul! =)
Nu gör hon det hela tiden när man bär henne.

Hon har juh såå länge kunnat sitta upp om man hjälpt lite, men inte tillomed lyfta sig själv!



Av någon jäkla konstig anledning så går jag inte ner i vikt, vafan gör jag för fel!? Nu är jag juh jätte duktig, jag har tillomed börja äta regelbundet igen(har iofs bara hållt på med det i nån dag, men ändå)
Jag måste få se resultat snart annars vet jag inte vad jag gör.
Men jag tänker inte hålla på å träna, för då kommer det inte att gå, då kommer det skita sig helt istället.
De gånger jag gått ner i vikt så har det varit för att jag ätit regelbundet, mindre och nyttigare.


Idag var Moa, Helena och Jossan här, jätte trevligt! Jag bjöd på cheescake (Ett recept jag hittade ur viktväkarnas bok) Jag smakade en liiiiiten bit, men tyckte inte ens det var särskillt gott, de andra däremot överöste mig med komplimanger, så det var kul :D

Nu ska jag ta å hinna läsa lite bloggor också, är sååå länge sen jag hunnit det.

 

//K

Kommentarer
Postat av: Sara

Frukta ej, vissa går inte ner när man ammat/nyss slutat. Min vikt stod still i typ 10 månader (och jag gick upp 30kg o såg ut som en valross!!!), men sen jag slutade amma tog det bara några månader så ramlade de av. Ge det tid, första gången är det nytt för kroppen, ge dig fan på att va läckrast på stan till nästa sommar istället! ;)

2008-06-19 @ 21:07:01
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: sara

Haha, nej ingen bebis på G här inte!

Tidigast i höst som jag ska bli på smällen =)

2008-06-19 @ 21:07:26
URL: http://sarasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback