Sjukhusbesök..

Vilken dag vi hade igår!
Först ringer dom från sjukhuset och frågar om jag vill komma dit kl. 14 på ultraljud (har haft fruktansvärda smärtor i buken)
Ja visst vill jag de.

"Ja nog förstår jag att hon har ont!!! men det är då inte spiralen som gör det..." Läkare
"Vad är det då?" Underläkare?
"Men ser du inte det!? hon har ju en stor systa, hon måste opereras. "

Jag blir lite chokad.. dom hade ju kanske kunna sagt det på ett bättre sätt, och till MIG kanske..
han fortsätter kika runt och upptäcker en systa till.  Kanske.

En med säkerhet stor systa och en liten systa med största sannorlikhet.

Efter ett tag till upptäcker han att spiralen sitter fel och säger att jag kan ha haft lite ont pga det med, men störta smärtan är pgs. den stora systan.
Dom tar ut spiralen.

Vi pratar efteråt och dom berättar att jag står på kö till operation. Först en kikhålsoperation och sen en för att ta bort systorna.

Pether satt och matade Agnes när jag kom ut från sjukhuset, hon verkade nöjd så vi började gå mot stan, men nöjd var hon nog inte :P
Vi stanna till hos Maggan som har butiquen (hur det nu stavas) och matade vidare där.
Träffade Annie en sväng och sprang in på buketten, där dom för övrigt inte hade några blommor alls.. =/

Påväg hem ringde dom från sjukhuset då hon hade pratat med en annan läkare också.
Han sa att jag skulle komma på återbesök 20 augusti och fanns den kvar då så ska dom operera dagen efter, men det kunde vara så att dom srängdes av sig själv, vilket gjorde fruktansvärt ont, men sen var det över, och då slapp man operera.


Agnes åkte på kvällen in på akuten.
Igår var nog fjärde dagen hon mest bara grina hela tiden.  Hon vill inte äta mat och hon sover bara några minuter förutom på natten då hon sover heeela nätterna.

Igårkväll då vi hade lagt henne sov hon i ca. 15 minuter och sen skrek hon.
Vi gick och hämtade henne som hade bajsat så Pether gick för att byta.
Skriket vart kraftigare och kraftigare, tillslut skrek hon så tårarna sprutade och ansiktet var knallrött.. jag ringde min mor men såfort hon svarade sa vi i kör att jag måste ringa sjukvårdsupplysningen.
Dom fråga en massa och sa sen att om nån i familjen haft kolik (min bror hade det) så kan hon också ha det.
Hon sa att jag skulle göra magmassage i 15 minuter och sen skulle hon ringa upp mig.
Hon gallskrek lika mycket när hon ringde 15 minuter senare, så hon skickade oss till akuten.
Väl på akuten fick vi vänta jäääätte länge, men Agnes tvärslutade grina redan påväg dit. Fattar ingenting.
Då vi äntligen fick träffa en läkare så skrattade hon tillomed.
Vi fick åka hem


Nu på morgonen vaknade jag av att högljudda fisar, tänkte: Hur fan kan en människa låta på det viset?? Anklagade Pether.
Efter en stund hörde jag hur Agnes tog i... HUR KAN EN BEBIS LÅTA PÅ DET VISET!? :O
Vi tog henne till skötbordet där hon började skrika igen.  hon vart dock lugn när man tog upp henne. =)

Nu har Pether precis vaknat och Agnes med.
Jag ska gå på toa och byta om, sen ska jag och Rasta ta våran morgonpromenad =)

//Kicki


Tydligen så vart det inte sparat förut.. Vi har varit uppe en stund iaf =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, Alicia var likadan. Hemma så var man så orolig av alla dess olika anledningar, men så fort man satte sig i bilen så försvann allt - feber, gråt osv.. Gissar att det var fisarna som gjorde det onda, o att ett roligt besök med andra människor gjorde att hon glömde bort smärtan! Pröva det nästa gång, massera o ta sedan med henne i vagnen till en kompis.. blir hon inte lite gladare av det - så pröva akuten igen! :)

2008-07-24 @ 17:28:47
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: macknow

Jag har glömt att tacka för dieten, tack! Det här är tredje dagen jag håller på och det är super jobbigt! HUr många dagar höll du på och hur mycket gick du ner?



Vinga på bilderna har inga syskon som heter så. Hon bor i Kälarne..

2008-07-24 @ 19:22:03
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Annie

Stackars Agnes =( Ska se till att pussa lite extra på henne idag om hon är vaken när vi ses! =) Pussar!

2008-07-25 @ 10:22:52
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: macknow

Hittade du något på stan idag?



Jag gav upp dieten idag..Efter bara tre dagar..tre!! Ingen karaktär alls! Dessutom var det nog för lite näring i det man fick i sej, så att jag kände mej så orkes lös..Men men, gick ner 3 kilon så..



jasså e dom så lika varandra? Vore kul att se faktiskt!

2008-07-25 @ 23:06:51
URL: http://macknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback