Rädsla..

..att inte duga som mamma.

Mår så dåligt ibland.. hur vet jag?
Hur vet jag om jag gosar tillräckligt ofta?
Om jag ger tillräckligt med närhet?
Om jag ger tillräckligt med stimulation... alltså om hon får träna ligga på mage tillräckligt, osv.
Om jag tvättar henne nog ofta?

Mår så dåligt över att jag inte ammar också.
Hade hon tyckt bättre om mig, eller mått bättre om jag ammade?
Skulle hon bli en bättre människa om hon ammades?
Vad missar hon när hon inte ammas?
Mår hon dåligt av att inte ammas?

"Nästa gång ska jag lyckas bättre, nästa gång!...... men Agnes då?.... vill juh så gärna... vill göra allt för denna dam..."
Jag kan juh inte spola tillbaka tiden.. jag kan inte ändra någonting som redan varit..

Tänk om jag är ute och går förlänge ibland? (hon sover nästan garanterat när man går med vagnen.)

Det här är bara en bråkdel av allt jag funderar på...
Tusen miljoner frågor. Inga svar.


//K

Kommentarer
Postat av: Annie

Du är världens bästa mamma för Agnes! Det är du verkligen! Och det med att ammas, hon mår inte dåligt för det, närheten får hon ju på annat sätt! Jag ammades inge länge av min mamma och jag älskar henne ändå! Det har ju absolut inget med att ammas att göra, utan hur du och hon är som person! Och ni är underbara! =) Syns imorrn! Pusspuss!

2008-07-16 @ 22:23:37
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Sara

Närhet smärhet.. (ang amningen!) då är det mysigare att ha sitt barn i knät o ha ögonkontakt när man ger flaskan! Bra jag kommer sen så du får prata av dig lite! :)

2008-07-17 @ 07:47:06
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Sarah

Som Annelie säger, du är världens bästa mamma för Agnes! Det märks på långt håll hur mycket du älskar henne och vill hennes bästa. Angående Alfons, jag vet ärligt talat inte om han heter Hahlin eller om han heter sin pappas efternamn (jag vet inte vad hans pappa heter i efternamn), men någon Burström är han inte :P :) Puss!!

2008-07-17 @ 13:34:08
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: macknow

Amningen är inte det viktigaste.. huvudsaken att både du och Agnes mår bra! Mådde inte du bra av att amma, så mår nog din dotter bättre av att ha en mamma som mår bra och känner sej tillfreds med att hellre ge flaskan. Ersättningen är ju kanon!



Du är garanterat den bästa mamman för Agnes, så det så :)

2008-07-18 @ 10:19:51
URL: http://macknow.blogg.se/
Postat av: Jenny Olofssona

Jag är helt säker på

2008-07-21 @ 22:25:29
URL: http://www.ope2elva.dinstudio.se
Postat av: Jenny Olofsson

Hann ju inte skriva klart det jag skulle skriva ovan... :o) Jag är säker på att du är en helt underbar och fantastisk mamma till Agnes. Det finns säkert många föräldrar som har samma tankar som dig, för man vill ju sitt barn det allra bästa såklart. Men sluta oroa dig du är alldeles säkert tillräckligt bra redan som du är!

2008-07-21 @ 22:28:26
URL: http://www.ope2elva.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback