Lusfattiga

Bäbis har legat "stilla" i hur många dagar som helst nu.
Hon/han sparkar endast neråt (Det gör Ooont) och det känns knappt som en spark, vi får inte längre känna sparkarna med händerna, eller se dem med blåtta ögat. Sååå ledsamt. Älskar juh när du ger mig en känga rakt ut i magen.
En fruktansvärd smärta kom i magen och ryggen häromdagen på affärn, en smärta som kändes som mensvärk och en helt annan smärta med ett pirr i magen, Jätte konstigt. Hemskt.
Men jag åkte hem och vilade och åkte till MVC dagen därpå. Hon berättade om hastiga rörelser och liknande som kunde ställa till det. Så nu är jag lugn igen. =)

Fick lyssna på bäbis hjärtljud igen, UNDERBART!

Men just nu skulle jag göra sååå mycket för att få se bäbis på ultraljud igen.
Jag skulle aldrig ljuga och säga att bäbis inte rört sig eller liknande, för det är bara styggt, men jag skulle faktiskt betala en hel del =)
Jag trodde att jag skulle njuta av att vara gravid såå länge, verkligen, för jag har mått som en prinssesa!
Men nu börjar jag tröttna lite, jag vill ha dig här! Kom min älskling kom!
Jag hoppas att det vänder snart.


Kris.. nu är det värsta pengakrisen här.
På mitt jobb arbetar man inte så man får lön för en månad som alla andra, hos oss arbetar man från ex. 16/12 till 15/1 och inom denna tidsperiod jobbade jag endast 8 dagar, VILKET INTE GER NÅÅÅÅN JÄVLA LÖN.
Jag kan inte i min värld förstå varför jag inte fick mer än två dagar denna vecka, jag tycker att jag har frågat, men får inget svar. Men men.
Iaf så vart Pether arbetslös i årsskiftet och får jätte lite pengar nu, så vi vet inte riktigt vad vi ska göra.


Jag vill handla en massa saker till bäbis, vill inreda och fixa, vill ha allt klart, men nu är det kört.
Vi kommer inte kunna handla mer.  Det gör mig så ledsen. Kanske därför jag inte känner samma glädje längre heller.


Har varit till sjukgymnasten idag (så det var nåt positivt med att jag var ledig iaf, annars hade jag inte kunnat gå idag.. för han ringde igår.) Fick en massa papper med träning jag och Pether ska göra.
Ska bli intressant.
Bältet kändes skönt redan direkt när jag tog på det.
Vi har beställt efter ett nu, hoppas det kommer snart och att det kommer att hjälpa. Jäkla foglossningar.


Nu måste jag sova snart! Håller på att däcka här, är så otroligt trött.


MEN! Jag hörde idag nåt så hemskt! Herregud, dom driver nån jävla slavverksamhet där! Herregud, dom har fulla huset med fosterungar, det är helt jävla sjukt!
Ska man ha fosterbarn(Jag är uppvuxen med två "fostersyskon" själv) så ska man bara ha typ två tycker jag, fler kan man inte ta hand om, man kan juh inte ge dom den uppmärksamhet dom behöver, och hjälpa dom med de dom behöver hjälp med..osv.
Och vad jag vet så får dom bara passa upp "kärringen" och städa och fixa hela dagarna.
Funderar faktiskt på att gå till sociala och prata med dom.. såhär får det inte gå till.
Dom gör det juh ABSOLUT inte för barnens skull, dom försörjer sig juh på det här!


Nu måste jag avsluta här.
Godnatt.
//Kicki


Kommentarer
Postat av: Annie

Men va skönt att bältet fungerar gumman! Tycker själv att det är toppen! Våran bäbis har börjat med ovanan att trycka upp mot revbenen på mig och det gör skitont =( Det roligaste är när den får hicka! =) Tråkigt med lite pengar, har ju själv inga men jag ska börja med föräldrapenning den här månaden så vi ska kunna köpa en videokamera innan bäbis kommer för det vill jag verkligen ha! Puss!

2008-01-11 @ 10:20:06
URL: http://annelie86.blogg.se
Postat av: Annie

Det är ju såååå fult! =( Och inget kan man göra för att inte få dom...

2008-01-12 @ 09:31:51
URL: http://annelie86.blogg.se
Postat av: Sarah

Hihi, jag vet. Jag är en usel bloggare egentligen. Men jag har varit dålig ett tag nu, så jag skyller på det :P. Verkligen, verkligen skittrist att Pether inte får fortsätta sitt jobb :(, och verkligen väldigt knepigt med lönen på ditt jobb. Herregud, ni ska ha barn ju! Men hur kommer allting att gå nu då? Tänker på er! Kramar!

2008-01-13 @ 04:48:24
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Postat av: Annie

H*n får hicka när som helst, men det känns bara om jag sitter still eller ligger och vilar. Känns som småsmå sparkar som kommer med ca 2 sekunders mellanrum. Och nu när bäbis har huvudet neråt så känns det i nedre delan av magen. Mysigt men väldigt jobbigt när man försöker sova! =/ Förstår hur det känns, är så jävla #+&%¤! (kommer inte på något ord som är bra någ att beskriva) när man inte har till räkningarna =( Men när det är dags för er att föda och om det går så kan ni få låna våran videokamera om ni vill!

Emma är helt enkelt lite knäpp! ;) Har även försökt byta ut hennes gamla sönderslitna busa till en ny men hon vägrar att leka med en annan =/

Hoppas ni har det bra! PUSSPUSS!

2008-01-13 @ 09:13:01
URL: http://annelie86.blogg.se
Postat av: Annie

Nej jag vill inte eller att Andreas ska filma själva födandet utan snarare innan och precis när den är född och tiden på sjukhuset och så! Pussar!

2008-01-14 @ 09:42:15
URL: http://annelie86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback