Bäbis & Jag

Om det är hicka jag känner och kände tidigare idag så är det inte alls särskillt trevligt.
Bäbis måste ligga bakåt på nå vis, för det känns neråt, lite ut i ryggen typ, det "tickar" med jämna mellanrum på typ 3 sekunder kanske.
Det är inte alls speciellt bekvämt, mest störigt, kommer INTE kunna sova om det fortsätter inatt.
Vad kan det vara om det Inte är hicka!?

jajaja.

Bäbis & Jag.

Vecka 30:
Bebisens hjärna fortsätter att växa. Den veckar ihop sig mer och mer för att få plats.
Bebisens längd är 38 centimeter från huvud till häl.
Vikten är omkring 1400 gram.
Det börjar visserligen bli trångt därinne, men det finns utrymme nog att göra kullerbyttor.



En liten sammanfattning från alla veckor,fram till nu:
V.18 Bebisen kan göra grimarser och rynka pannan. Den börjar också bli ljuskänslig. (Ultraljud)
V. 19 Nu syns ögonbryn och bebisen har hår på huvudet.
V.21 Bebisen sväljer fostervatten och kissar.
Tänderna utvecklas, nu finns även naglar på både händer och fötter.
Barnet hör ljud utifrån, kan knyta nävarna och boxas, och den kan även hosta.
Från vecka 27 kan man avgöra bebisens fulla längd från huvud till häl. (från huvud till rumpa tidigare)
Bäbisen kan nu öppna och stänga ögonen.

Jag tog fram det jag hittade just nu, det får räcka så =)

VAD VÄGER VAD?
* Barnet: 3,4 kg
* Moderkaka: 0,7 kg
* Fostervatten: 1,0 kg
* Livmodervägg: 1,0 kg
* Brösttillväxt: 1,0 kg
* Ökad blodvikt hos mamman: 1,4 kg
* Vätska i mammans vävnader: 1,5 kg
* Fettdepåer hos mamman: 3,0 kg
Totalt: 13,0 kg

Kommentarer
Postat av: Annie

Det är säkert hicka! =) Sa ju att det var jobbigt! ;P Men det är roligt att känna bäbisen! Puss!

2008-01-22 @ 09:59:29
URL: http://annelie86.blogg.se
Postat av: Sarah

Meh, vi som pratade om hicka i lördags, också fick bäbis hicka.. kanske :). Puss!

2008-01-22 @ 11:12:04
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback