Klagoinlägg..

..ovanligt va? ;)

Just nu försöker Pether lägga Agnes, vilket inte alls verkar gå.
Jag vet varken ut eller in med det här..
Idag var vi på BVC och där fick vi höra att vårat sätt inte alls var bra..Agnes somnar nästan alltid medans hon äter välling och sover därefter hela natten.
Det var bättre om man la dom och dom fick somna på så sätt, så dom inte lär sig att man måste somna med välling.
Men hur sa det gå till!?
Nej nu måste jag gå dit....

....Jag fick inte ta henne =/
Men jag förstår Pether att han också vill kunna lägga henne.

Vi fick förresten kliva upp inatt också. suck..

Idag har vi gjort ischoklad och imorgon ska vi nog göra papparkakskola.. ingen knäck här inte ;P

Åh, jag läste en blogg om en som haft sitt barn hos barnvakt och jag blir så avis.
Tänk om man kunde få lite avlastning... om man bara kunde få vara "ledig" en kväll..
Man vill juh inte be farmor´n varje gång och mormor´n jobbar ju ihjäl sig och DESSUTOM pluggar så hon kan ju inte.
Sen finns det ju ingen som känner Agnes så väl att dom kan ta henne över natten, bara korta stunder, och då är det väl bara Moa ändå? Och Annie skulle jag kunna be, men hon har juh sin lilla Evvan också.

Jag gick och tog Agnes iallafall, men det tog en braa stund innan hon somnade.. skulle bara sätta sig upp och ställa sig på huvudet med rumpan upp i vädret heeela tiden.

Nu borstar jag faktiskt tänderna för jag är jätte trött!!!!

//Kicki

Kommentarer
Postat av: Annica

När Sam var liten la jag honom ALLTID så han sopmnade med välling, vilket gick huuur bra som helst! Även nu när han inte somnar med välling. Förstår inte hur ngn kan säga att det ena än det andra är fel? Vem är hon att avgöra det? funkar det bra för er att lägga Agnes med välling så fortsätt med det!! kram

2008-12-05 @ 10:25:42
URL: http://nogg.se/mukis
Postat av: Ida

Ja hade jag kanske träffat Agnes mer innan hade jag gärna ställt upp som barnvakt åt er. Självklart behöver man lite avlastning. =)

2008-12-05 @ 11:01:06
URL: http://jenkka.blogg.se/
Postat av: Veronica

För bara 1 månad sen så kunde Kasper inte somna utan välling, han fick alltid välling innan och somnade i våran famn. Men nu har han slutat somna när han får välling, så efter vi har matat honom vid 19 så lägger vi honom i sängen och där får han ligga tills han somnar, om han nu inte skriker jätte mycket. Och det har blivit jätte lätt att lägga honom eftersom jag har börjat lägga honom i sängen på dagarna när jag ser att är trött, och då har han somnat utan problem. Men Kasper suger också på tummen så så fort han hittar den så somnar han.

Jag vet inte hur ni gör på dagarna när Agnes ska sova, men om ni inte redan gör så så pröva att lägga henne när hon börjar bli trött. Hoppas det hjälpte något!

2008-12-05 @ 13:14:16
URL: http://kaspersmamma.blogg.se/
Postat av: Annie

Men gumman! Jag kan visst vara barnvakt nångång, annat än med Evangeline för jag vet ju att jag får lämna tillbaka Agnes! =) Puss!

2008-12-05 @ 13:20:36
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Moa

Tveka aldrig o fråga mej, jobbar jag inte så självklart att jag ställer upp!! :) Kommer nu framöver vara ledig varje måndag, varannan onsdag o varannan torsdag..puss! (ska nog ta o ringa dej nu kom jag på..)

2008-12-05 @ 18:43:05
Postat av: Annie

Ja hon sov till 7 imorse! =) Skööönt! Puss!

2008-12-06 @ 09:48:52
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: GurriGurran

Usch vad jobigt det låter! Man förstår att ni behöver avlastning!

Jag Ä l s k a r barn, men tyvärr känner jag ju inte Agnes, nästan alls, så jag är ju heller inget säkert kort! Även om jag skulle vilja liksom :)

Hoppas att det löser sig! Kramisar

2008-12-06 @ 10:03:46
URL: http://nogg.se/gurran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback