Glöggen :D

Detta skrev jag igårmorse.
Vaken pigg och rask! Eller?

Underbar kväll igår! (i lördags)
Det enda jag är inte är helt nöjd med är tiden vi la oss.
Kl.03.58 skickade jag ett godnatt sms till Jonte.

Först hade vi som sagt glöggprovning, men ingen glögg vann i år!?
Jag tyckte såhär:
1. Blossa Vinglögg (Klar vinnare)
2. Herrgårdsglögg, vitvinsglögg.
3. Dufvenkrooks Amore hjortron
4. Blossa 08
5. Dufvenkrooks Xmas Delight

Andra bedömningar.
Om blossa Vinglögg:
Doft: Glöggigt, vinigt.
Smak: Smakar glögg, aningen glöggig till smaken.

Dufvenkrooks Amore Hjortron:
Doft: Åh fyfan. Ögonen tåras! Påminner om då man testade o sniffa lim i 6:an.
(Det var INTE jag som skrev vill jag tillägga.)

Jag skrev ett LÅNGT inlägg och publicerade förut idag, men det kom inte upp, buhu.

Iallafall.

Sarah vann "gissa disneylåten" och fick med sig en liten glögg och några tryfflar och fudge hem.
Hon var en klar vinnare! Hon visste låtare för mig, och jag var med och valde dem!!! Dessutom trodde jag att jag var bra på det där.. hm.

Några av oss gick ner på staden och gick på bishop´s arms, där vart vi bjudna på både det ena och det andra.
TACK! :D
Vilka vänner vi har!!!! :D

När de hade stängt bishop gick vi ut och mellan bishop och donken startade några av grabbarna en kör.
Det var vackert.
Vissa började giddra lite med polisen och en skulle ABSOLUT ha en milkshake på donken.. fan vilken kö!
Tillslut tog vi oss till subway (fast att vi skulle äta pizza) jag åt vegetariskt. Det var OK!.. ville dock endast ha en strips.

Robert och Pernilla skulle ta taxi till torvalla och vi tänkte snålåka på dom ;P
Vi betalade 70:- och jag tyckte nästan det lät mycket!...
..Men fick igårkväll veta att det hade slutat på 300:- ! ! ! ! Fy fan vad dyrt!

Igår var jag och mamma och köpte julkläder och kikade på stan en sväng, åkte även på IXO.

Sen var våran lill-familj till Maire, min svärmor, Agnes farmor, eller Pethers mamma som hon också kallas.
Vi åt middag där och juh senare det blev, destu sämre mådde jag..
Jag och Johanna tog en promenad med Rasta och när vi kom in var jag mycket mindre svullen om magen iallafall, hehe.
Men jag mådde sämre och sämre, och påväg hem fick jag hålla en påse i famnen.
Kändes som att jag skulle spy, så jag fick lägga mig.. i soffan dock, med täcke runt om mig. Usch.

Lovade nästan att aldrig dricka igen. ;P

Idag har vi varit och handlat lite och varit på babysim,fick låna Jontes undervattenskamera, så himla kul! :D i love it.
Ska lägga upp bilder sen, men inte just nu.. Pether måste vända alla bilder innan jag kan lägga upp dem.

Nu ska vi kika på Erik o Mackan. :D

//Kicki

Kommentarer
Postat av: pantzar

Tack för en jätte trevlig kväll och smarrigt fika :) Jag har redan tackat JA till nästa år! Sköt om er. kram

2008-12-15 @ 17:36:17
URL: http://helenapantzar.blogg.se/
Postat av: Angelica





Ja jag håller till viss del med dig i vad du skriver.. det kan vara ett bra tillfälle att få träffa familjen om man vill det men grejen jag stör mig på är att jag FÖRVÄNTAS dyka upp och inte känner att jag har möjlighet att själv välja om jag verkligen vill. För många år har jag kännt att jag inte vill, men känner mig tvingad å komma ändå.. det är där allt faller för mig!

2008-12-15 @ 19:20:24
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Påsen

Tack för en superkväll!! Jag vill se bilder! Kram kram

2008-12-16 @ 08:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback