-Julen-

Våran jul!.. nästan helt perfekt ;)

Agnes vaknade 6.30. Jag klev upp och Pether fick ligga kvar en stund.
Vi städade, möblerade, dukade och fixade.

Agnes fösta julklapp var en nalle och julklapp nummer två var en bil, den har hon använt som en lära-gå-vagn ungefär.

Moa kom på besök och Agnes fick öppna två till julklappar. Hon fick skitsnygga strumpbyxor och en brioleksak som hon älskar. Helt perfekt!!!

Farfar Göran och Lena kom med julklappar. Eller en julklapp, för den andra hade dom glömt så dom åkte hem och hämtade den igen, hehe.
Hon fick två klänningar och ett par mammulucker, hur nu det stavas. Vi som älskar sånna!!
Av farfar´n fick hon en guldförgylld prydnadssak, fast den öppnades på kvällen.

Sen började folket ramla in och Göran o Lena begav sig.

Jag och Pether (allra mest Pether!!) stog i köket mest hela tiden medans kalle gick på tv:n.
Efter kalle åt vi och sen innan jag hann fatta det så öppnades det julklappar!!
Det är VERKLIGEN något det blir ändring på nästa år!!!
INGEN julklappsutdelning innan alla ätit upp, innan alla kommit och satt sig.
Men här gick det undan. Unga damer som hade brått! Jag hann inte fatta vem som fick vad eller nånting.. Men men.
Det är nog det enda jag har att klaga på iallafall så! =)

Agnes fick en get (ett bidrag till en fattig familj) Vilket jag tyckte var jätte fint!!!! Detta är något som verkligen uppskattas!
Hon fick en massa kläder.
Några naller. (Men där vill jag gärna säga stopp nu. Inga fler nallar tack! Vi svämmar över. Har redan tagit bort massor av nallar, och det känns så onödigt och slöseri med pengar. )
Hon fick en haklapp, ett gäng bodys, byxor, klänningar och tights.
Hon fick en jätte snygg halsduk? eller scarf? Nej, mer halsduk. Hm.
En dag på badet med vännen Evangeline och med mammor fick hon också!! Det var bra tycker jag =)
M.M.

Vi fick.
Jag och Pether fick som sagt kött i julklapp. MYCKET tacksamt!
Vi fick även pengar till årskort på badet, eller ja, ett bidrag alltså =) Mycket bra.
Stora fina ljusstakar fick vi, som jag önskat :D
Sen nå smågrejjer bara.

Jag fick dyrchoklad från telogott och tatueringpengar av Pether. Och en massagegrejj.
Pether fick presentkort på WE och julkaffe från telogott.
Kul att båda köpte från telogott! Hehe.

Jag skulle få tatueringspengar av Jonte också sa han! :D

På kvällen kom Sarah o Tommy med några julklappar till Agnes, det var kläder som även var uppskrivet längre upp.

Sarah, Tommy, Micke, Johan, Jonte, Pether och jag spelade lite spel och hade trevlig, men jag slängde ut alla ganska tidigt för jag var så trött!!!
Sen städade jag det mesta innan läggdax. Skönt! =)



//Kicki

Kommentarer
Postat av: Sara

Billy fick också en get, fast när han döptes! :)

2008-12-25 @ 17:38:57
URL: http://mammasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback