Ljusmagi

Vad ljusens färg betyder:

Vitt: Används för nya projekt, nystarter, energi, kronchakrat.

Svart: Används för avslut, för att fördriva ånger & skuldkänslor.

Rött: Står för elementet eld & söder. Används för förändring, mod,livskraft, passion & kärlek. Baschakrat.

Grönt: Står för elementet jord & norr. Används för kärlek, healing, pengar & välstånd. Hjärtchakrat.

Gult: Står för elementet luft & söder. Används för kommunikation, resor & inlärning. Solar plexus chakrat.

Blått: Står för elementet vatten & väster. Används för kraft, healing, karriär & rättvisa. Halschakrat.

Rosa: Används för vänskap, försoning, barn, familj, kärlek & omtanke.

Lila: Används för medialitet, andlighet, inre harmoni & spådommar. Pannchakrat.

Gult är också i allmänhet bra om du behöver lite hjälp med din inre kraft, din vilja.
Eftersom jag är gravid så försöker jag sluta snusa.
Då kan jag gärna tex. bära en gul tröjja, äta gult, tända ett gult ljus, väldigt gärna skapa en gul omgivning.





Rasta: Jag har varit på hundkurs idag =) Det gick ganska bra, men man blir så trött!
Imorgon ska jag följa med pappa på jobbet igen, men det är faktiskt ganska kul, för han kommer ut och leker med mig såfort han har rast.



Glad midsommar från hela familjen.

Kommentarer
Postat av: SaraH

hej hej hej hemskt mycket hej. hoppas allt är bra med er! Puss!

2007-10-11 @ 17:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback